1 - راهنمای خرید فرش

فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟

فرش ماشینی

فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟

فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟ یکی از اصلی ترین وسایل منزل عروس فرش عروس می باشد که در چیدمان منزل عروس و داماد اهمیت بالایی دارد و زیبایی بسیار زیادی به منزل عروس و داماد می دهد. همچنین فرش یکی از اساسی ترین قسمت های خانه است اگر فرش نباشد سکونت در منزل سخت می شود و در مواردی حتی غیر ممکن است. خرید فرش جهیزیه یکی از دغدغه های اصلی عروس و خانواده عروس می باشد که البته بسیار حائز است.

 

مدل فرش جهیزیه ،در انتخاب فرش جهیزیه  باید دقت زیادی داشته باشید چون قرار است این فرش چندین سال در منزلتان باشد. قیمت بالای فرش نسبت به برخی چیزهای دیگر امکان عوض کردن سریع فرش را از ما میگیرد پس لازم است تحقیق بیشتری در این رابطه داشته باشیم. برای کمک بیشتر به شما دوستان صفحه ای با نام لیست قیمت فرش کاشان در نظر گرفته شده که بسیار راهنمای خوبی برای خرید شماست.

 

خرید فرش جهیزیه عروس

خرید فرش برای جهیزیه از مهم ترین دغدغه های خانوم ها است که با توجه به تنوع بسیار زیاد طرح های فرش ماشینی و فرش دستباف در بازار امکان انتخاب فرش را برای ما دشوار کرده و خریداران را سر درگم و خریدار را با این سوالات متعددی که  فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟رو برو می کند که فرش ماشینی بخرم یا فرش دستباف ، چطور فرش جهیزیه را انتخاب کنم ، بهترین فرش کدام است ، چه طرحی از فرش را انتخاب کنم ، فرش ۷۰۰ شانه بخرم یا ۱۰۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۰۰۰ شانه ، طریقه ست کردن فرش با دکوراسیون و …

 

مطالب تهیه شده برای پاسخ به سوالات بالا است تا با راهنمایی ها و نکات مهم در انتخاب فرش مشتری با خیالی راحت به سوی خرید فرش جهیزیه برود و مانند یک کارشناس فرش طرح و نقش دلخواه خود را انتخاب کند.

 

فرش ماشینی برای جهیزیه بهتر است یا فرش دستباف

بدون شک فرش دستباف از هر نظر بهتر از فرش ماشینی است اما هرکسی توانایی خرید فرش دستباف را ندارد و در نتیجه عده بسیار اندکی به سمت خرید فرش دستباف می روند.امروزه طرح ها و نقشه های فرش ماشینی تنوع بسیار زیادی دارد و نقشه فرش های بسیار زیبا و جذابی به بازار ارائه می شود که خریدار می تواند فرشی بسیار مناسب با پایین ترین قیمت را خریداری کند و فضایی دلنشین را به خانه هدیه کند.اما فرش های ماشینی به دلیل به کارگیری از الیاف طبیعی در آنها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.برای جواب این سوال که فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟ خواندن مقاله آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

بهترین شانه و تراکم برای فرش جهیزیه 

فرش های ماشینی دارای دو مشخصه تراکم و شانه فرش هستند. تراکم فرش به تعداد گره در هر متر مربع از طول فرش و شانه به تعداد گره در هر متر مربع از عرض فرش را می گویند. فرش هایی که دارای تراکم و شانه بالایی هستند مانند فرش ۱۲۰۰ شانهتراکم ۳۶۰۰ که بالاترین تراکم و شانه در بازار فرش به حساب می آید زمینه ای شلوغ و ریز نقش دارد. هرچه شانه بیشتر باشد فرش ریزنقش تر و هرچه تراکم بالا باشد فرش مقاوم تر می شود. البته انتخاب فرش زمینه شلوغ یا بالعکس بستگی به سلیقه فرد دارد اما هرچه فرش دارای تراکم و شانه بیشتری باشد مقاوم تر و عمرش بیشتر است.

 

چه رنگی برای جهیزیه مناسب است ؟

برای اینکه ببینید مناسب ترین رنگ فرش برای فضا چه رنگی است باید نگاهی به شیوه زندگی خود بکنید. مثلا اگر در خانه بچه کوچکی دارید یا از حیوان خانگی نگهداری می کنید از فرش های زمینه شلوغ و تیره تر استفاده کنید مثل ( فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه سرمه ای ) . اگر فضایی بزرگ و خلوت را برای پهن کردن فرش در نظر گرفته ایم از فرش های زمینه تیره و اگر فضایی کوچک را در نظر داریم از فرش های زمینه روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر و جذاب تر نمایان کند و محیطی گرم و صمیمانه را به وجود بیاورد. مکان هایی که در معرض رفت و آمد بالا یا گرد و خاک هستند باید مقاوم باشند و کثیفی را نمایان نکنند ، که مناسب ترین فرش ها برای چنین مکان هایی فرش ۱۰۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه زمینه بادامی و ترمه ای یا گردویی است.

 

طریقه ست کردن فرش جهیزیه با دکوراسیون

بیشتر افراد این عقیده را دارند که فرش ماشینی حتما باید با دیگر وسایل خانه یک رنگ باشد اما این طرز فکر اشتباه است زیرا خانه را بی روح و کسل کننده جلوه می دهد. برای ست کردن فرش با مبل و پرده بهتر است از تنوع رنگ و از رنگ های تضاد استفاده کنید مثلا اگر زمینه فرش روشن است مبل مناسب برای ست کردن با فرش ، مبلی با روکشی تیره است. فرش پذیرایی را نسبت به دیوار های سالن کوچک تر بگیرید و سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که کناره های فرش با دیوار حد اقل ۳۰ سانت فاصله داشته باشد تا پایه های عقبی مبل و وسایل دیگر روی فرش قرار نگیرد .

 

بهترین مکان خرید فرش جهیزیه 

با بالا رفتن مشغله های افراد بهترین جا برای خرید فرش ماشینی ، خرید اینترنتی فرش جهیزیه از وبسایت فرش تندیس خاطره کاشان است زیرا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری شده و وقت بسیار کمی صرف پیدا کردن فرش مورد نظر می شود.  فرش انتخاب شده را در اسرع وقت با ضمانت نامه و گارانتی همراه با ارسال رایگان به تمام نقاط به دست مشتری می رساند.

 

مقالات بیشتر

فرش اتاق خواب عروس

دکوراسیون منزل عروس

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “فرش چه مدلی برای جهیزیه بخریم ؟

  1. سمیه گفت:

    معمولا با توجه به مد روز و رنگ جهیزیه انتخابی برای سالن، نزدیک ترین رنگ ها را برای فرش سالن عروس انتخاب می کنند. دختر خاله من آبی رو انتخاب کرد و تمام جهیزیه شو باهاش ست کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.