4 - نقشه و طرح فرش

فرش کاشان بهارستان

رنگ پرفروش سال

فرش کاشان بهارستان

فرش کاشان بهارستان این مقاله کاری از شرکت فرش تندیس خاطره کاشان است تابافرش بهارستان یا بهار خسرو بیشتر آشنا شویدپس با ماهمراه باشید و برای خریدفرش و مشاوره رایگان باکارشناسان ما درارتباط باشید.

شماره تماس :۰۹۹۰۲۴۲۰۹۱۲

 

فرش اصفهان

فرش بهارستان:

فرش کاشان بهارستان مربوط به دوره ساسانی است. همچنین این فرش با نام‌های بهارخسرو و بهارکسری نیز شناخته می‌شود. یکی از مهمترین آثار هنری ایران است. که بر اثر حمله اعراب به ایران، توسط اعراب تکه‌تکه شد.

 

این فرش در ایوان کسری قرار داشته و دارای ۱۴۰ متر طول و ۲۷ متر پهنا بوده است. در بافت این فرش از ابریشم، طلا، نقره و جواهراتی چون زمرد و مروارید استفاده شده است. و به گفته مورخین طرح آن یکی از باغ‌های بهشت را نشان می‌دهد.

 

فرش ماشینی کاشان

فرش بهارستان در تاریخ طبری:

فرش کاشان بهارستان در تاریخ طبری که توسط ابوجعفر محمد جریر طبری نوشته شده است این فرش و نویسنده ابعاد آن را به طول ۴۵۰ قدم و عرض ۹۰ قدم در قصر تیسفون توصیف کرده است.

همچنین «دکتر ربرت بامبان» نویسنده و پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا در کتابی با نام «آیا می دانید که»ابعاد فرش مذکور  را ۲۶*۲۴ متر ذکر کرده است. و همچنین آن را مزین به جواهرات گران بها توصیف کرده است.

 

فرش افشان

جنس فرش بهارستان:

گفته می شود در بافت این فرش از نخ‌های نوع عالی پشم و ابریشم و زر و سیم و انواع جواهرات و گوهرهای رنگارنگ استفاده شده بود. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که راه رفتن بر روی این فرش جواهر نشان چگونه ممکن بوده است؟! بی شک این فرش برای زینت بخشیدن به کاخ کسری بافته شده بوده، تا راه رفتن و استفاده مانند دیگر فرشها.

 

خرید آسان فرش ماشینی

نقش فرش بهارستان:

کارشناسان این پرسش را بر اساس طرح ها و نقش های بافته شده در فرش پاسخ میدهند: ایشان عقیده دارند که ( عقیده ی ایرانیان باستان به پردیس (Pardis) یا همان بهشت موعود در نقوش فرش تجلی یافته است.

 

در این نقوش متن فرش به قسمت های کوچک تر یا باغچه های کوچک تقسیم شده است… شاید در فرش بهارستان یاقوت ها و گوهرهای گرانبها در تمامی فرش بافته نشده و تنها بر روی درختان و نقوش باغچه به کار رفته، محل هایی که افراد ناچار به راه رفتن از روی آن ها نبودند.

 

فرش جدید

فرش بهارستان چه شد؟

طبق اطلاعات موجود در کتب تاریخی، فرش بهارستان در زمان حمله ی اعراب و تصرف ایوان مداین توسط ایشان قطعه قطعه گشت. و قطعات آن به عنوان غنیمت بین سپاهیان تقسیم گردید. و چیزی جز نام و یاد شکوه فرش بهارستان از آن باقی نمانده است.

محمد بن جریر طبری در مورد سرانجام فرش بهارستان می گوید:  پس از تقسیم غنایم توسط عمر ، وی آن را پاره پاره کرد و بهاعراب داد.

 

فرش

 

,,,,,,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.