1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

معرفی فرش گل برجسته

carpet

برای معرفی فرش گل برجسته از فرش های تولید شده می توان به فرش ۱۵۰۰شانه گل برجسته اشاره نمود. با پیشرفت و رونق گرفتن صنعت فرش در سراسر جهان، تولید کنندگان فرش به دنبال طرح های زیباتر و در عین حال واقعی تر از نقش های آن بودند. در ادامه به معرفی فرش گل برجسته بطور کامل و جامع می پردازیم.

فرش گل برجسته

فرش گل برجسته نمونه ای زیبا از این پیشرفت در صنعت ماشین آلات نساجی بود که توانست از رونق فروش بالایی در این محصول جدید برخوردار گردد.

فرش برجسته

 

نکته ی مهم این بود که پیشرفت های ایجاد شده در صنعت فرش و قالی بیشتر در راستای ظهور زیباسازی در چیدمان داخلی منازل و تاثیر مثبت بر روند رشد معماری ها بوده است. به همین دلیل کاربرد پوشانندگی در بافت ها به سبک قبل همچنان وجود دارد؛ اما روز به روز بر جذابیت طرح ها و نقش ها، زیبایی، ظرافت و خلاقیت تولیدات افزوده می شود تا بتواند به راحتی پاسخگوی هر نوع سلیقه و سبکی در طیف های مختلف باشد.

 

 

 

فرش برجستهمعرفی فرش گل برجسته ۱۵۰۰ شانه

 

جهت معرفی فرش گل برجسته می توان گفت فرش ۱۵۰۰شانه گل برجسته از انواع فرش های جدید و لوکس می باشد. در چیدمان داخلی فضاهای لاکچری و مدرن این فرش ها بسیار پر کاربردند. در مقالات قبل اشاره کرده بودیم که هرچه تراکم و شانه تار و پود در الیاف بالات رود، نقش و نگاره ها در طرح های فرش زیباتر و با جلوه ی واقعی تر نمود پیدا خواهند کرد. این نوع فرش های با طرح برجسته، در عین داشتن زیبایی چشمگیرتر، قیمتی به مراتب بالاتر دارند.  غالبا از این فرش های جذاب و زیبا برای دیزاین داخلی فضاهای رسمی تر در منازل از قبیل اتاق پذیرایی و مهمان استفاده می گردد.

 

فرشهای گل برجسته از مهمترین دستاوردها جدید در محصولات فرش تولید کنندگان ایرانی در صنعت فرش می باشند. جالب است بدانید  تعداد کمی از تولید کنندگان جهانی از جمله تولیدکنندگان کشور عزیزمان توانایی تولید این دسته از فرش ها با طرح برجسته را به دست آورده اند. این فرش ها با وجود جدید بودن در سبک و طرح خود به راحتی در بازار فروش فرش جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند؛ به طوریکه صادرات این قبیل از فرش های گل برجسته بسیار فزونی پیدا کرده است.

 

اگر بخواهیم مثالی ساده از این محصولات بزنیم، می توانیم به تابلو فرش ها اشاره کنیم. چنانچه دقت نمایید در اغلب طرح های تابلو فرش، برای اینکه شکلی سه بعدی به خود بگیرند از روش طرح برجسته در بافتشان استفاده شده است. از انواع دیگر فرش ۱۵۰۰ شانه گل برجسته می توان به حضور پرنگ فرش هایی با ابعاد متنوع ۶ متری، ۹ متری و حتی ۱۲ متری آن اشاره نمود. در ضمن کارخانجات تولید فرش دست به تولید انواع قالی و قالیچه با اشکال متنوع نظیر گرد به صورت طرح برجسته پرداخته اند.

 

فرش نقش برجسته

با وجود نوآوری ها و پیشرفت های صنعت نساجی امروزه تنوع مختلفی در طرح و نقش های فرش ها به وجود آمده که این پیشرفت ها باعث  پدید آمدن روش های بافت جدید فرش  مثل فرش گل برجسته یا فرش نقش برجسته  یا فرش هایبالک شده است که طرح و نقش های آن حدودا ۴ تا ۵ میلی متر بلند تر از زمینه فرش بافته می شوند.تا فرش حالت سه بعدی زیبایی به خود بگیرد.این مدل فرش ها با طرح و نقش مختلف بافته می شوند در ادامه به توضیح بیشتردرباره آن ها می پردازیم .

 

سوالی دارید؟ از ما بپرسید!

فرش

,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

فرم تماس با ما

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.