1 - راهنمای خرید فرش

فرش ۱۲۰۰شانه چه ویژگی هایی دارد؟

فرش ۱۲۰۰شانه چه ویژگی هایی دارد؟

فرش ۱۲۰۰شانه چه ویژگی هایی دارد؟ با پیشرفت روز افزون تولید فرش ماشینی ، بسیاری از تولید کنندگان فرش ، فرش های بسیار خوب و باکیفیتی در تراکم ها و شانه های مختلف و همچنین نقشه های متنوعی تولید می کنند و همیشه به دنبال این هستند که به روز ترین ها و متنوع ترین ها را از آن خود کنند . از جمله فرش های ماشینی چند سالی است وارد بازار فرش شده فرش های ۱۲۰۰ شانه هستند .

 

در این جا می خواهیم به مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه بپردازیم و علت اینکه چرا فرش های ۱۲۰۰ شانه از محبوب ترین فرش های ماشینی است و با ورود فرش های ۱۵۰۰ شانه هنوز جایگاه خودش را از دست نداده است ؟

 

فرش 1200شانه

در گذشته به دلیل تنوع کم در شانه و تراکم ،‌ فرش ها را بر اساس طرح و نقشه تقسیم بندی می کردند و فقط فرش ها به صورت ۳۵۰ شانه بافته می شد . اما به تدریج شرکت های زیادی در این زمینه شروع به فعالیت و رقابت کردند و معیار دسته بندی از طرح و رنگ بندی به شانه تغییر داده شد .

 

در حال حاظر ۵ دسته بندی برای فرش ماشینی وجود دارد که عبارتند از فرش ماشینی ۵۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه که هر کدام را مفصل به مشخصاتشان می پردازیم .

 

 

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر شانه فرش ماشینی

منظور از شانه در فرش ماشینی چیست ؟ شانه فرش یا تراکم عرضی یعنی چه ؟  ( reed carpet ) این ها سوالاتی است که اگر برای اولین بار به خرید فرش ماشینی می روید در ذهن شکل می گیرد .

 

شانه فرش ماشینی یا reed  یعنی گره هایی که در یک متر از عرض فرش بافته شده است . اگر به پشت فرش ماشینی دقت کنید می بینید که در هر ردیف گره های بی شماری وجود دارد و هر چه این تعداد گره ها بیشتر باشد ،‌ نقوش روی فرش زیباتر نشان داده می شود .

ممکن است برای درک اصطلاح شانه فرش و صحیح بودن شانه بخواهید ببینید که فرشی که خریده اید یا قصد خرید آن را دارید چند شانه است !

اصلا کار مشکلی نیست و شما می توانید به راحتی متوجه شوید که فرش اصل و باکیفیتی نصیبتان شده یا نه ؟؟! کافی است تعداد گره هایی که در ردیف عرضی فرش قرار دارند به اندازه ۱۰ سانتی متر محاسبه کنید و در ۱۰ ضرب کنید . اگر با مقداری که در برچسب فرش درج شده یکسان بود ، ‌فرش ماشینی اصل خریده اید .

 

فرش 1200شانه چه ویزگی هایی دارد؟

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر تراکم فرش ماشینی

منظور از تراکم در فرش ماشینی چیست ؟ تراکم فرش یا همان تراکم طولی فرش یعنی چه ؟ ( reed carpet ) تراکم فرش ماشینی یا تراکم طولی فرش ماشینی  یعنی گره هایی که در یک متر از طول فرش بافته شده است  .

 

البته تراکم با شانه مقداری متفاوت است . تراکمی که در فروشگاه های فرش گفته می شود در واقع دو برابر تراکم واقعی فرش است یعنی اگر فرشی تراکم ۳۶۰۰ بود تراکم واقعی آن ،‌ ۱۸۰۰ است .

 

نحوه محاسبه تارکم واقعی فرش هم بسیار آسان است . کافی است تعداد گره هایی که در ردیف طولی فرش قرار دارند به اندازه ۱۰ سانتی متر محاسبه کنید و در ۲۰ ضرب کنید . اگر با مقداری که در برچسب فرش درج شده یکسان بود ، ‌فرش ماشینی شما  اصل است.

 

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر رنگ بندی

فرش های ۱۲۰۰ شانه رنگ بندی های مختلفی دارند . اما به طور کلی فرش ۱۲۰۰ شانه درجه یک دارای ۸ رنگ یا ۱۰ رنگ  متفاوت هستند .

 

فرش 1200شانه کاشان

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر طرح و نقشه

طرح ها و نقشه های فرش ۱۲۰۰ به دلیل استقبال زیاد روز به روز در حال افزایش است . طراحان فرش ماشینی همه روزه به دنبال ایجاد و خلق یک طرح جدید هستند تا بتوانند پرفروش ترین فرش سال را به نام طرح خود کنند .

طرح های جدید فرش ۱۲۰۰ شانه به قدری زیباست که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند .

 

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر الیاف به کار رفته در فرش

نخی خابی که برای فرش ۱۲۰۰ شانه استفاده می شود از مرغوب ترین الیاف می باشد . برای نخ خاب فرش ۱۲۰۰ شانه از سه نوع نخ استفاده می شود : آکرلیک هیت ست شده ، برایت و نخ ترک است .

 

نخ آکریلیک هیت ست شده فوق العاده لطیف و مقاوم است پس اگر فرشی با این الیاف بافته شود هم بسیار لطیف است و هم می تواند عمر طولانی داشته باشد .

 

نخ برایت که همان نخ اکریلیک هیت ست شده است با فرایندی تبدیل به نخی براق تر و لطیف تر می شود اما نسبت به اکریلیک عمر کمتری دارد .

 

نخ ترک نیز اکریلیکی است که دو بار هیت ست شده و خاصیت آن دو برابر شده است .

 

نوعی از فرش های ۱۲۰۰ شانه وجود دارند که به صورت گل برجسته هستند . در این نوع فرش ها از الیافی به نام هایبالک استفاده می شود که وقتی فرش را به آهار می برند ،‌ به وسیله حرارتی که به فرش داده می شود نخ هایبالک منقبض می شود . بدین صورت فرش گل برجسته به وجود می آید .

 

ویژگی های فرش 1200شانه

ضخامت یا ارتفاع خاب فرش ۱۲۰۰شانه

ضخامت فرش های ۱۲۰۰ شانه یا ارتفاع نخ خاب فرش ۱۲۰۰ شانه در مقایسه با فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه کمتر است  . زمانی این تفاوت مشهود است که روی هر دو فرش راه بروید ،‌ در آن صورت متوجه فرق فرش ۱۲۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه خواهید شد  اما به طور کلی فرش ۱۲۰۰ شانه برای نشستن و رفت و آمد مناسب نیستند .

 

به همین خاطر خانواده هایی که بیشتر روی مبل می نشینند و همیشه از میز ناهارخوری و مبلمان استفاده می کنند می توانند از فرش های ۱۲۰۰ شانه استفاده کنند . ارتفاع خاب الیاف فرش ۱۲۰۰ شانه باعث شده تا این فرش عنوان فرش لوکس و یا فرش لاکچری را به خود اختصاص دهد .

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه از نظر قیمت گران تر از فرش ۷۰۰ شانه  و ۱۰۰۰ شانه است اما این فرش ها به قدری زیبا هستند که فقط برای مکان های لوکس خانه یا قسمت مهمان نشین مانند پذیرایی استفاده می شود .

 

زیربافت بودن و تنوع رنگ و نقشه آن به قدری زیباست که به آن فرش دستباف گونه می گویند .

 

خصوصیات فرش1200شانه

خرید اینترنتی فرش ۱۲۰۰ شانه

اگر تصمیم به خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه به قیمت درب کارخانه دارید ، بازار فرش ایران یعنی ایران کارپت را مشاهده کنید . در شاخه فرش ۱۲۰۰ شانه محصولات بسیار متنوعی در هر رنگ بندی که بخواهید وجود دارد .

 

کلیه محصولات شرکت تندیس خاطره کاشان همراه با ضمانت نامه و گارانتی به فروش می رسد . شرکت تندیس خاطره کاشان برای جلب رضایت مشتری ،‌ ارسال رایگان تا درب منزل را قرار داده تا به راحتی سفارش خود را دریافت کنید .

 

افرادی که در شهر های دیگر زندگی می کنند ممکن است امکان خرید حضوری را نداشته باشند لذا سایت شرکت را راه اندازی کردیم تا امکان مشاهده محصولات و خرید اینترنتی در سراسر ایران وجود داشته باشد .

 

مزیت خرید اینترنتی نسبت به حضوری این است که در هر زمان و ساعت از روز می توانید به بازار فرش ایران سری بزنید . محصولاتی که علاقه مند هستید را مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید .

 

تمامی طرح هایی که در سایت وجود دارد ،‌  با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور به فروش می رسد . در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .

 

فرش

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.