1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

فرش ۱۲۰۰شانه یعنی چه؟

فرش گل برجسته

فرش ۱۲۰۰شانه یعنی چه؟

فرش ۱۲۰۰شانه یعنی چه؟  اگر قصد خرید اینترنتی فرش ماشینی را داشته اید حتما فرش هایی را با شانه و تراکم های مختلف دیده اید و نمی دانستید که فرش ۱۲۰۰ شانه یعنی چه؟ دراین مقاله با ماهمراه باشید.

معیار تفاوت کیفیت فرش ماشینی الیاف به کار رفته در بافت فرش و همچنین شانه و تراکم آن می باشد که موجب می شود فرش های متفاوتی از لحاظ کیفی و قیمت در بازار وجود داشته باشند. الیاف فرش یا همان نخ خاب قسمتی از فرش ۱۲۰۰ شانه می باشد که ما روی آن پا می گذاریم و هر چه درصد پلاستیک آن کمتر باشد احساس خوشایندتری به ما دست می دهد.

با توجه به اینکه فرش ۱۲۰۰ شانه و بالاتر از آن در حال حاضر جزء به روز ترین فرش های ماشینی به حساب می آیند ، بیشتر مورد توجه خریداران قرار می گیرند و همین موضوع باعث شده است که در این مقاله تلاش کنیم به معرفی خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه بپردازیم و شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

 

فرش 1200شانه یعنی چه؟

دسته بندی انواع فرش های ماشینی

فرش ها در یک دسته بندی کلی به دو نوع فرش دستباف و ماشینی تقسیم می شوند. فرش های ماشینی نیز با توجه به شانه و تراکمی که دارند در انواع مختلف فرش ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه تقسیم می شوند. البته هر کدام از این دسته بندی ها نیز با توجه به کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می گردند.

 

در این بین فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ را می توان جزو فرش هایی باکیفیت دانست. به عبارتی این نوع فرش با الیاف آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده بافته شده است و در نتیجه بافتی کاملاً بدون حساسیت برای بدن ایجاد می کند.

 

همچنین فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر پرزدهی ، بدون پرز است و دوام و کیفیت بالایی دارد و جزو فرش های پر تراکم محسوب می شود. این نوع فرش بعد از فرش ۱۵۰۰ شانه از نظر کیفیت و تراکم بهترین فرش به حساب می آید. از سوی دیگر در آن شاهد ۸ رنگ اصلی و طیف های رنگی هر کدام از این هشت رنگ هستیم. این مسئله به معنای این است که فرش ۱۲۰۰ شانه در طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا بافته می شود.

 

فرش1200شانه

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه

اگر بعد از جستجوی زیاد در میان انواع مختلف فرش ماشینی ، فرش ۱۲۰۰ شانه را برای خرید انتخاب کردید ، بهتر است قبل از خرید فرش با خصوصیات آن آشنا باشید. اولین مسئله قابل توجه در این نوع فرش این است که از نظر کیفیت شرایط بسیار خوبی دارد و جزو فرش های پر شانه در بازار به حساب می آید.

 

در یک فرش به تعداد گره های موجود در یک متر عرض فرش شانه می گویند. وقتی از یک فرش ۱۲۰۰ شانه صحبت می کنیم ، به معنای این است که در هر یک متر عرض دارای ۱۲۰۰ گره یا ریشه است. این موضوع به خوبی نشان دهنده میزان بالای ظرافت این نوع فرش است.

 

تراکم و ظرافت بالا موجب فشرده تر شدن فرش می شود و وقتی با دست فرش را لمس کنید به راحتی متوجه این مسئله می شوید. با در نظر گرفتن این موضوع می توان به مزیت دیگر فرش ۱۲۰۰ شانه دست یافت. به عبارتی به علت تراکم بالای آن ، گرد و غبار کمی به فرش نفوذ می کند و به تبع آن نیاز به شستشوی کمتری خواهد داشت.

 

از سوی دیگر به علت بافت ریز فرش ، نقشه ها نیز ریزتر و زیباتر هستند و وضوح بیشتری دارند. همین مسئله موجب می شود فرش ۱۲۰۰ شانه شباهت زیادی به فرش دستباف داشته باشد.

 

ویژگی دیگر این فرش الیاف کوتاه و نازک تر آن است که در کنار آن باعث تنوع در طرح و رنگ فرش می شود. مزیت دیگر آن ، مقاومت بالای فرش در مقابل حرارت ، نور خورشید و شستشو است؛ به طوری که فرش در اثر این عوامل تغییر رنگ نمی دهد.

 

فرش 1200شانه کاشان

طرح های مختلف فرش ۱۲۰۰ شانه

یکی از انواع مشهور فرش ۱۲۰۰ شانه را می توان فرش گل برجسته دانست. در این فرش فرورفتگی و برجستگی ها به علت نوع پرداخت فرش ایجاد می شود که موجب می شود فرش گل برجسته به شکل سه بعدی دیده شود. از سوی دیگر شباهت زیادی به تابلو فرش دستباف پیدا می کند. ولی حتما باید به این موضوع توجه کنید که این زیبایی و ظرافت به معنای این است که باید به این فرش بیشتر دقت شود. الیاف این فرض به علت نازکی زیاد بیشتر در معرض پوسیدگی خواهند بود؛ در نتیجه باید در نگهداری آن ها نهایت دقت را داشته باشید.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه در طرح های متنوعی تولید می شود. از جمله طرح های معروف می توان به طرح افشان ، طرح سلین ، طرح حوض نقره و طرح بهشت اشاره کرد. در طرح افشان نقش های پیچیده و شاخ و برگ درختان به هم تنیده استفاده می شود. همچنین در طرح حوض نقره نیز نقش یک حوض بزرگ در وسط فرش با حاشیه های زیبا به کار می رود.

 

فرش 1200

فرش ۱۲۰۰ شانه مناسب چه مکانی است؟

این نوع فرش به علت دارا بودن الیاف ظریف و نازک نیازمند نگهداری مناسب است. به همین دلیل سعی کنید فرشت در قسمت های پر رفت و آمد مثل آشپزخانه پهن نشود. البته جلوی درب ورودی خانه نیز به علت رفت و آمد زیاد مناسب نخواهد بود. بهترین مکان برای نمایش زیبایی و درخشش این فرش ، قسمت مهمان خانه و پذیرایی است تا زیبایی هرچه بیشتری به این مکان ببخشد. از سوی دیگر برای بهره بردن از طراحی خاص فرش ۱۲۰۰ شانه سعی کنید در دکوراسیون داخلی این مسئله را مد نظر بگیرید.

اگر فرش دارای نقشی ساده و رنگ های روشن است ، می تواند مناسب فضای کوچک باشد تا تاثیر خوبی در بزرگ تر و دلربازتر نشان دادن آن داشته باشد. به هر حال توجه به سلیقه خود و دکوراسیون منزل هماهنگی لازم را میان رنگ ، طرح فرش ، پرده ، مبلمان و سایر وسایل ایجاد کنید تا هر چه بیشتر از زیبایی فرش لذت ببرید.

 

فرش

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.