1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

چرا فرش ۷۰۰شانه پرفروش است؟

فرش رنگ آبی

چرا فرش ۷۰۰شانه پرفروش است؟

چرا فرش ۷۰۰شانه پرفروش است؟فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در ابعاد استاندارد ۶ متری ، ۹ متری و ۱۲ متری بافته می شود. در بافت فرش های تندیس خاطره از الیاف مرغوب همچون اکرلیک هیت ست شده استفاده می شود .

 

البته برخی از شرکت ها برای بافت فرش ۷۰۰ شانه ارزان قیمت ، از الیاف دیگر هم استفاده می کنند که قیمت مناسب تری داشته باشد .لازم به ذکر است زمانی که فرشی که با استفاده از نخ هیت ست شده بافته می شود ، دوام و عمر بالاتری دارد .

 

الیاف اکریلیک هیت ست برای فرش بهترین کیفیت را دارد اما برای فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ارزان از الیاف دیگری همچون پلی استر ،‌  ورجین و غیره نیز استفاده می شود .

 

بهترین نوع فرش ۷۰۰ شانه ،  تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۲۷۰۰ است ،  فرش ۷۰۰ تراکم ۲۵۵۰ یعنی در هر متر از قسمت عرضی فرش ۷۰۰ واقعی و اصل ، ۷۰۰ گره و در هر متر از طول فرش ۱۲۷۵ گره یعنی نصف عدد ۲۵۵۰  بافته می شود .

 

این فرش ماشینی از دستگاه HCP که شرکت وندویل بلژیک آن را ساخته است بافته می شود . فرش هفتصد شانه با رنگ بندی های مختلف مانند ۸ رنگ ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ بافته می شود و قیمت هر کدام کمی متفاوت است .

 

 

 

تراکم فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

چرا فرش۷۰۰شانه پرفروش است؟ همان طور که گفته شد فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه دارای انواع مختلفی هستند. تراکم در فرش ۷۰۰ همان تعداد گره های به کار رفته در راستای طولی فرش است که با مقاومت و قیمت فرش در ارتباط مستقیم می باشد.

 

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ از نوع واقعی فرش ۷۰۰ شانه است. این فرش ماشینی کیفیت و ظرافت بسیار بیشتری نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه دارد و به همین علت از قیمت بالاتری برخوردار است.

 

فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی بر اساس تبدیل و تغییر در دستگاه های بافنده ۷۰۰ شانه تولید می شود و کیفیت و تراکم کمتری دارد. فرش طرح ۷۰۰ شانه نیز در واقع فرش ۵۰۰ شانه است که به خاطر بافت طرح های فرش ۷۰۰ شانه به این نام معرفی می شود. این قالی های از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند و بیشتر برای افرادی که توانایی مالی ضعیفی دارند مناسب می باشند.

 

ضخامت فرش ۷۰۰ شانه نیز بسته به همین میزان تراکم طولی تعیین می شود.فرش های هفتصد شانه اصل به طور معمول ضخامتی برابر ۱۱ میلی متر دارند. ولی در صورتی که تراکم طولی درآن ها افزایش یابد از ضخامت فرش کاسته می شود زیرا اگر خاب فرش زیاد باشد نخ های خاب به اطراف خم می شوند و طرح فرش زیبایی خود را از دست می دهد.

 

البته کم شدن ضخامت فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ تاثیر مستقیمی در وزن فرش هم دارد و در واقع هر مقدار تراکم فرش بیشتر شود فرش ظریف تر می شود و به فرش دستباف شبیه تر می گردد. با این تفاسیر می توان به این نکته پی برد که فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ قیمت بیشتری از دیگر فرش های ۷۰۰ شانه دارد.

 

قیمت فرش ۷۰۰ شانه کاشان

همان‌طور که در مقالات قبل اشاره کردیم قیمت فرش ماشینی به عوامل مختلفی مانند اندازه ، شانه و تراکم ، تعداد رنگ ، نوع دستگاه بافندگی، وزن ، نوع بافت و غیره بستگی دارد.

 

شانه و تراکم فرش با قیمت آن رابطه مستقیم دارد، یعنی هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد قیمت بیشتری نیز دارد . ولی پایین بودن شانه و تراکم به هیچ وجه از کیفیت فرش نمی کاهد و به ضخامت و خواب فرش مربوط است.

 

تنوع در طرح و رنگ

از آن جایی که بسیاری از مشتریان متقاضی فرش ماشینی ۷۰۰ شانه هستند، طراحان نیز در تلاش اند که نقشه هایی به روز و زیبا برای این نوع فرش خلق کنند.

 

به‌علاوه چون فرش ۷۰۰ شانه بافت درشت‌ تری نسبت به سایر فرش‌های ماشینی با تراکم بالاتر دارد، قادر است تعداد رنگ‌های بیشتری را در خود جای دهد و این موضوع سبب شده تنوع زیادی داشته باشد و مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

 

 

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.