1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش

نحوه پهن کردن فرش ماشینی

فرش عروس کاشان

نحوه پهن کردن فرش ماشینی 

نحوه پهن کردن فرش ماشینی ،فرش و قالی در دکوراسیون منزل علی الخصوص در منازل ما ایرانی ها حرف اول را میزند واصل بسیار مهمی است،اما انتخاب فرش مناسب علاوه بر انتخاب رنگ و طرح آن برای دکوراسیون منزل باید قوانین پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل را هم بدانید که از کجا و چگونه پهن کنید.

یکی از قوانین پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل این است که فرش کامل در زیر پایه های مبل و کاناپه قرار گیرد که این قانون رایج است  اما همیشه جواب گو نیست در دکوراسیون و پهن کردن فرش ماشینی باید روش های متفاوت رو در پهن کردن باید امتحان کرد تا دکوراسیون منزل به بهترین شکل ممکن انجام و جذابیت آن دو چندان شود.

 

* قانون یک: در پهن کردن فرش:

پایه های جلوی مبل روی فرش ماشینی و پایه های عقب روی زمین باشند با استفاده از این قانون پهن کردن فرش مبل به گونه ای روی فرش قرار می گیرد که پایه های جلوی مبل روی فرش ماشینی و پایه های عقب روی زمین هستند. این قانون در بیشتر منازل کاربرد دارد به این ترتیب، می توانید قاعده قرارگیری مبل روی فرش ماشینی را رعایت و فاصله مبل ها را نیز از هم زیاد کنید.

 

* قانون دوم: در پهن کردن فرش:

تعدادی از پایه های جلو روی فرش قرار میگیرد بعضی مواقع بهتر است چهارپایه های صندلی ها و پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب مبل یا کاناپه روی زمین قرار گیرد. با این کار می توانید فضای اتاق را به اندازه که دلخواه شماست باز یا بسته کنید. در ضمن، باعث ایجاد کنتراست فرش با کفپوش می شود.

 

* قانون سوم: در پهن کردن فرش:

 در این قانون هر چهار پایه مبل یا کاناپه روی فرش قرار میگیرداین قانون پهن کردن به اندزه فرش یا قالی بستگی دارد. وقتی قالی بزرگ است و می توان همه مبل و صندلی ها را روی آن قرار داد، نیازی نیست دوپایه روی زمین و دو پایه روی فرش باشد؛ هر چهارپایه مبلمان را روی فرش قرار دهید این قانون پهن کردن فرش بسیار رایج است.

 

* قانون چهارم: در پهن کردن فرش:

هیچ پایه ای روی فرش نباشداین قانون پهن کردن فرش اختصاص دارد به قالیچه ها با ابعاد واندازه های کوچک با فرش های سبک بولد که برخی ها تمایل به این ترکیب و دکوراسیون فرش دارند، بهتر است صندلی یا مبلمان را در اطراف قالی بچینید و هیچ کدام از پایه های آنها روی فرش نباشد. این کار باعث می شود تا قالیچه بیشتر در دکوراسیون خودش را نشان بدهد.

 

* قانون پنجم: در پهن کردن فرش:

 در این قانون پهن کردن فرش که رواج زیادی هم دارد فرش را از اطراف به فاصله ۴۵ سانتی متر از لبه های دیوار قرار دهیداین قانون سال ها است که در بیشتر خانه ها رعایت می شود. فرش ماشینی یا قالی را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست کم ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

اگر شما منزلتان متراژ پایین است می توانید این قانون را اجرا کنید و فقط باید ۵۰ سانتی متر را به مثلا ۲۰ سانتی متر کاهش دهید. اتفاقا این طرح در دکوراسیون های کوچک بیشتر خودنمایی می کند.

 

فرش کاشان

 

 

* قانون ششم: در پهن کردن فرش:

شما در این قانون نباید کل فضای اتاق را با فرش ماشینی پر کنید بلکه در زمان خرید فرش ماشینی باید ابعاد کوچکتری را انتخاب کنید برای اینکه فضای مدرن تر و شیک تری در اتاق یا پذیرایی داشته باشید باید بین دیوار و فرش ماشینی فاصله داشته باشد. یعنی فرش باید حداقل چند سانتی متر کوچک تر از متراژ اتاق باشد تا کمی از زمین و کفپوش دیده شود.

 

* قانون هفتم: در پهن کردن فرش:

این قانون برای پهن کردن فرش ماشینی در اتاق خواب و چگونگی پهن کردن فرش ماشینی زیر تختخواب استفاده میشود فرش باید در زیر تختخواب ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از تخت بزرگ تر باشد.

 

برای اینکه تخت و اتاق خواب بسیار شیک و زیبا به نظر برسند بهتر است فرشی برای آن انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر از اندزه تخت باشد. البته با توجه به اندازه اتاق و تخت می توانید این اندازه را بزرگ تر کنید. اما کمتر از این اندازه به هیچ وجه خوب نیست زیرا باعث می شود تا همه کالا فرش یا قالی زیر تخت برود و اصلا دیده نشود.

 

البته اگر قالی کوچکی برای اتاق انتخاب و خریداری کرده اید، بهتر است آن را پایین تخت پهن کنید. قالیچه های کوچک را طوری پهن کنید که از عرض تخت بلندتر باشد تا بهتر دیده شود.

 

* قانون هشتم: در پهن کردن فرش:

 این قانون طریقه قرار گیری میزناهارخوری روی فرش استفاده می شود فرش ماشینی زیر ناهارخوری حدود ۶۰ سانتی متر باید از دو طرف بزرگ تر باشد.

فرشی برای زیر میز ناهارخوری انتخاب کنید که ابعاد آن از میز و صندلی ها بزرگ تر باشد و از هر طرف حدود ۶۰ سانتی متر بیرون بزند. به این ترتیب، حتی وقتی صندلی عقب کشیده می شود نیز همه پایه های صندلی ها روی فرش ماشینی قرار دارند.

 

* قانون نهم: در پهن کردن فرش:

 این قانون چگونگی پهن کردن فرش در راه پله هل است ، قالی یا فرش ماشینی با ابعاد کوچکتر و به اصطلاح کناره های زیبایی می توان برای پر کردن راهروهای خانه انتخاب وخریداری کرد. ورودی خانه نیز اگر فضای باریک و راهرو مانند دارد را نیز خوب است با فرش ماشینی پر کنیم و جلوه زیبایی به ورودی منزلتان بدهید.

 

* قانون دهم: در پهن کردن فرش:

 در این قانون به ترکیب و رنگ بندی فرش می پردازیم ترکیب فرش هاهنگام خرید و انتخاب فرش یا قالی برای خانه می توانید به جای یک فرش ماشینی بزرگ از چندین قالیچه در ابعاد کوچک در کنار هم استفاده کنید. این ایده، نمای زیباتری نیز به دکوراسیون منزلتان می بخشد و می توان چیدمان زیباتری برای اتاق نشیمن داشت و جلوه زیبایی ایجاد کرد.

 

* قانون یازدهم: در پهن کردن فرش:

این قانون شامل آن دسته از فرش هایی است که قانون پذیر نیست پس همه قوانین را در هم بشکنیدبا اینکه ۱۰ قانونی که در بالا ذکر کرده ایم بسیار کاربردی و عالی هستند، اما شما میتوانید فرش خود را با نظر خود که جلوه وجذابیت زیادی به دکوراسیون منزلتان میدهد فرش را پهن کنید.

 

فرش ماشینی

فرش کاشان

,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.