1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

قیمت فرش خوب|۴ عامل تاثیرگذار بر آن

فرش 700 شانه

قیمت فرش خوب

قیمت فرش خوب … در بازار امروز بالاترین میزان فروش بازار مربوط به فرش های ماشینی کاشان است. قیمت مناسب و طرح‌های متنوع باعث ترغیب و تشویق مشتریان برای خرید فرش ماشینی شده است. قیمت فرش ماشینی تنوع بالایی دارد. در حال حاضر در کشور ایران بیش از ۷۰۰ برند تولید کننده فرش ماشینی وجود دارد که هر کدام از این برندها محصولات تولیدی خودشان را با قیمت های مختلفی عرضه می‌کنند.

حتما برای شما هم سوال پیش اومده که چرا وقتی تمام مشخصات یک فرش یکسان است پس چرا قیمت های مختلفی در انواع فرش ماشینی میبینیم در ادامه با ما همراه باشید تا چند عامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت را به شما معرفی کنیم.

 

قیمت فرش ماشینی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

قیمت فرش ماشینی در بازار به عوامل زیر بستگی دارد:

کیفیت مواد اولیه

شانه و تراکم فرش

برند فرش

اندازه و مساحت فرش

 

کیفیت مواد اولیه

قیمت فرش خوب در ابتدا با توجه به کیفیت الیاف و نخ بکار رفته در بافت و تولید آن فرش است. در حال حاضر از انواع اقسام نخ برای تولید فرش استفاده میکنند:

نخ بی سی اف

اکریلیک

پلی استر و …

که در این بین نخ اکریلیک و نخ پلی استر بیشترین استفاده را دارند. اکثر برندها برای بافت فرش‌های کلاسیک از نخ اکریلیک و برای بافت فرش‌های فانتزی از نخ پلی استر استفاده میکنند.

نخ اکریلیک چون قیمت بالاتری نسبت به نخ های پلی استر دارد، فرش تولید شده از آن هم قیمت بالاتری دارد، البته به این نکته دقت کنید که انواع نخ آکرلیک با درجه کیفی‌های مختلف ( درجه ۱ , ۲ و ۳ ) موجود هستند. در زمان خرید فرش به این مورد هم دقت کنید که فرش ۱۰۰ درصد اکریلیک باشد.

توجه کنید وقتی صحبت از مواد اولیه می شود منظور ما جنس نخ خاب می باشد و نخ تار و پود از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

شانه و تراکم فرش

در مورد شانه و تراکم فرش ماشینی هم به طور خلاصه می توان گفت هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد، به دلیل مقدار نخ بکار رفته در بافت فرش قیمت آن فرش ماشینی نیز بیشتر می‌شود.

برند فرش

نکته قابل توجه در تعیین قیمت فرش برند است. معمولا شرکت هایی که اسم و رسم بیشتری در بین مصرف کننده ها دارند و به نوعی معروف تر هستند قیمت فرش های تولیدی آن ها هم بیش از سایر تولیدکننده ها است. البته هستند شرکت هایی که کیفیت کالاهایشان خیلی بیشتر از برندهای مطرح است ولی فرش عرضه شده آنها ارزان است, پس سومین عامل تاثیر گذار بر قیمت فرش نام برند است.

مساحت و اندازه فرش

این نکته قابل تذکر است که مساحت فرش هم تاثیر اصلی در قیمت فرش ماشینی دارد، یعنی قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری از قیمت فرش های ۹ متری و ۶ متری بیشتر است. طبیعتا هرچه اندازه و سایز فرش بالاتر باشد ماحن آن بیشتر و درنهایت قیمت آن بالاتر می‌رود.

 

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید تمامی قیمت‌هایی که استعلام می‌گیرید به روز باشد، چون قیمت‌ها نوسان دارد و هر روز ممکن است قیمت قبلی دچار تغییر شود.

 

شرکت فرش تندیس خاطره کاشان با داشتن کادری مجرب از کارشناسان به صورت ۲۴ ساعت در شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌های زیر در ارتباط باشید:

 

فرش

,,,,,,,,,,,,,,

 

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.