1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش

قیمت فرش گل برجسته زغالی

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

قیمت فرش گل برجسته زغالی

قیمت فرش گل برجسته زغالی فرش گل برجسته زغالی جز طرح های افشان شرکت فرش تندیس خاطره است. فرش های افشان از جمله طرح هایی است که در طراحی نقشه فرش از ترنج استفاده نشده است.

 

در طراحی طرح افشان از طرح های ختایی و اسلیمی استفاده شده و تلفیقی این دو طرح چنین نقش های زیبا و قدیمی را پدید آورده که به راحتی با هر دکوراسیونی ست می شود.

 

این طرح در دسته فرش های ۱۲۰۰ شانه، تراکم ۳۶۰۰ قرار دارد و به صورت ۸ رنگ بافته می شود. تراکم بالای این دسته از فرش باعث شده شباهت زیادی به فرش های دستبافت داشته باشد.

 

قیمت فرش گل برجسته زغالی از ویژگی های فرش های ۱۲۰۰ شانه، استفاده از الیاف باریک برای بافت فرش است. دلیل استفاده از الیاف باریک، تراکم بالای این فرش است تا گره های فرش در میزان اندازه ای که برای تراکم در نظر گرفته شده است، قرار گیرد.

 

در فرش گل برجسته زغالی  مانند سایر فرش های بافته شده در شرکت فرش تندیس خاطره از الیاف باکیفیت استفاده می شود.

 

در نخ خاب این فرش از الیاف اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند که این الیاف دوام و طول عمر فرش را افزایش می دهد. همچنین برای ایجاد برجستگی در فرش، در نخ خاب آن علاوه بر الیاف اکریلیک هیت ست، در تک رنگ یا دو رنگ آن از الیاف های با کیفیت استفاده می شود.

 

قیمت فرش گل برجسته زغالی

قیمت فرش گل برجسته زغالی

طرح

قیمت فرش گل برجسته زغالی فرش طرح گل برجسته  جز دسته فرش‌های لچک ترنج می‌باشد. طرح لچک ترنج برگرفته از نمای حیاط خانه‌های قدیمی است که دور تا دور آن باغچه‌ و در مرکز حیاط حوض آب بوده است.

 

طراحی فرش‌های ایرانی از همان ابتدا به صورت لچک ترنج بوده و اکثر فرش‌های دستبافت و ماشینی با این نوع طرح بافته می‌شوند. استفاده از این طرح در فرش‌ها برای همیشه معماری خانه‌های ایرانی را زنده نگه داشته است.

 

 

ابعاد

قیمت فرش گل برجسته زغالی فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه گل برجسته در ابعاد مختلفی بافته می‌شود که این امکان را برای مشتری فراهم می‌آورد تا متناسب با ابعاد فضای موردنیاز فرش خود را خریداری نمایید.

 

به این نکته توجه کنید اگر ابعاد فضای پذیرایی شما ۱۲ متری است نباید برای آن فرش ۱۲ متری خریداری شود زیرا این فرش سرتاسر فضا را پوشش داده و نمای دکوراسیون را از بین می‌برد. بهتر است ابعاد فرش انتخابی برای پذیرایی به اندازه‌ای باشد که حاشیه فرش زیر پایه‌های جلویی مبل قرار گیرد.

 

 

 

فرش ۱۲۰۰ شانه ، ظرافت و زیبایی

قیمت فرش گل برجسته زغالی ۱۲۰۰شانه از فرش های محبوب در بین فرش های ماشینی است . اگر به دنبال فرش ریزبافت هستید فرش ۱۲۰۰ شانه انتخاب مناسبی است . فرش ۱۲۰۰ شانه پس از فرش ۱۵۰۰ شانه ریزبافت ترین فرش موجود در بازار فرش ماشینی است .

 

ولی قیمت آن حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزان تر است. شانه و تراکم بالا در این فرش ماشینی باعث شده تا طرح های ظریف مانند طرح گل برجسته در آن بافته شوند. فرش ۱۲۰۰ شانه جلوه بسیار زیبا دارد. در کنار زیبایی و ظرافت ، کیفیت بالا در این فرش نیز از چشم خریداران دور نمی ماند. مواد اولیه استفاده شده در این فرش ماشینی ، درجه یک و ضدحساسیت می باشند.

 

 

 

فرش گل برجسته زغالی

قیمت فرش گل برجسته زغالی فرش های بافته شده با ماشین آلات ۱۲۰۰ شانه می توانند دارای ۸ یا ۱۰ رنگ اصلی باشند.

فرش های ماشینی ۱۲۰۰ شانه در رنگ های زمینه متنوعی تولید می شوند.

 

فرش گل برجسته زغالی ۱۲۰۰ شانه

قیمت فرش گل برجسته زغالی هر تخته فرش دارای دو نوع تراکم (عرضی و طولی) می‌باشد.

تراکم عرضی فرش تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر عرض فرش را گویند که با شانه مشخص می‌شود.

مثلا قالی ماشینی ۱۲۰۰ شانه یعنی در هر متر عرض فرش معادل ۱۲۰۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده است.

تراکم طولی فرش تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر طولی ضرب در ۲  قالی ماشینی را گویند.

مثلا فرش با تراکم ۳۶۰۰ یعنی در یک متر طولی فرش معادل ۱۸۰۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده است.

تراکم طولی در روش‌های مختلف بافت فرش ماشینی با همدیگر تفاوت دارد.

 

 

 

فرش کاشان

با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.