1 - راهنمای خرید فرش

مراقبت از فرش های ماشینی

مراقبت از فرش های ماشینی

مراقبت از فرش های ماشینی ، عموم مردم تفاوت زیادی بین انواع فرش ماشینی قائل نیستند . به طوری که روش های شستو شوی فرش ماشینی و تابلو فرش و فرش دستباف را یک جور می دادند.

در صورتی هر کدام از محصولات جانبی فرش ، روش و دستور العمل مخصوص خود را دارد . همیشه برطرف کردن کثیفی و لک باقی مانده روی فرش یکی از جمله مشکلاتی است که خریداران با آن مواجه اند .

در این مقاله سعی شده است تمامی توضیحات ضروری در رابطه با چگونگی روش های مراقبت از فرش ماشینی برای داشتن همیشگی فرش درجه یک قرار داده بشود که برای بیان این موضوع باید این گونه بیان داشت که شاید ساده ترین روش برای برطرف کردن استفاده از دستمالی مرطوب است اما همیشه این روش جواب گو نخواهد بود و باید از ابزار های بهتری برای تمیز کردن فرش یا موکت استفاده کرد .

 

خرید فرش ماشینی درجه یک

روش های مراقبت از فرش ماشینی

در این مقاله سعی شده است توضیحات کاملی برای روش های مراقبت و نگهداری از فرش به صورت کامل قرار داده بشود و شما می توانید با داشتن اطلاعات قرار داده شده در این مقاله هیچگونه نگرانی در باره نگه داری از فرش های ماشینی نداشته باشید و طول عمر فرش های خود را بعد از خرید اینترنتی فرش افزایش نیز بدهید.

 

۹ روش مراقبت از فرش ماشینی :

۱-جسم داغ بر روی فرش

به هر دلیلی ممکن است توسط یه جسم داغ مانند زغال یا سیگار دچار سوختگی شود . دقت داشته باشید اگه سوختگی شدید و عمیق است و تا عمق ریشه نفوذ کرده است آن را برای رفو گر فرستاده تا توسط افراد متخصص ترمیم شود .

 

بعد از برداشتن بقایای ذغال ، سعی کنید با دقت با یک قیچی ظریف پرز های که سوخته را جدا کنید تا اثری از سوختگی باقی نماند . سپس مقداری از شامپو فرش را روی محل سوختگی قرار بدهید تا برای مدتی روی آن باقی بماند .

 

سپس توسط پارچه ای مربوط سطح فرش را تمیز کنید . اجازه ندهید رطوبت به عمق فرش نفوذ کند زیرا به ریشه های فرش صدمه می زند

برای از بین رفتن اثر فرورفتگی با استفاده یک ریش تراش قسمت های اطراف آن را به اهستگی کوتاه کنید تا ظاهر فرش یکنواخت به نظر برسد .

 

خرید فرش 150شانه تراکم4500

۲-تمیز کردن فرش ماشینی

باید برای تمیز کردن فرش ماشینی منزل تان برنامه ای منظمی ایجاد کنید . هر دو روز با جارو غبار روی فرش را پاک کنید تا عمق آن نفوذ نکند .

 

سعی کنید هفته ای یک بار با دستمالی مرطوب روی آن بکشید تا پرز های اضافی را از سطح فرش ماشینی منزلتان را جمع آوری کنید .

 

توصیه شده است که هر سال فرش ماشینی را به صورت کامل بشویید . این برنامه منظم را برای تمامی فرش های منزلتان انجام دهید . در هنگام تمیز کردن فرش بهتر است پنجره ها باز باشد تا گرد و غبار از خانه خارج شوند .

 

مسیر های که رفت و امد روی فرش بیشتر است را در بازه زمانی کوتاه تری جارو کنید که گرد و غبار و کثیفی به عمق فرش هدایت نشود .

 

اگر ادامس به پرز های فرش چسبید ، قبل از هرچیز توسط یک قالب یخ ادامس را منجمد کنید سپس توسط یک چاقو با آرامی بدون آنکه فرش به گره فرش صدمه بزنید، آدامس را جدا کنید .

 

ممکن است در ابتدای استفاده از فرش ماشینی ، با پرزدهی زیادی مواجه شوید ، برای از بین بردن این پرز ها باید اقداماتی را انجام دهید که به مرور زمان این پرز ها از بین برود . معمولا از بین بردن پرز ها زمان بر است پس سعی نکنید پرز قالی را به شدت پاک کنید .

 

موثرین ترین روش استفاده از یک کیسه مرطوب است . کیسه را به طور منظم و در یک جهت روی فرش بکشید تا به مرور پرزها را جذب کند.

 

در هنگام جارو زدن نیز می توانید پرز های فرش را پاک کنید ، فقط کافیست در هنگام جارو زدن ، جهت های مختلف را جارو بزنید که بتوانید به صورت موثر پرز های قالی را جذب کنید .

 

خرید فرش ارزان

۳-تمیز کردن فرش پرز بلند

فرش های پرز بلند که گبه معروف هستند دارای نخی های بلندی می باشند ، برای اطمینان از تمیز شدن فرش باید با کمی حوصله آن را جارو بزنید . زیرا به علت داشتن الیاف بلند ، گرد و خاک به داخل فرش رفته است و خارج کردن ان کاری سخت است .

 

در صورت ریخته شدن مایعاتی همچون چایی و قهوه شامپو فرش برای پاک کردن لکه به جا مانده استفاده کنید . اما اگر روغن و چربی روی فرش ریخت ، بهتر است از شوینده های غیر اسیدی برای پاک کردن روغن کمک بگیرید . مایعات شیرین می تواند صدمه جدی به ریشه فرش بزند پس تا قبل از اینکه این مایعات خشک شوند به سرعت آن ها را بر طرف کنید .

 

اگر در زمستان قصد دارید که فرش خود را بشویید توضیه کنیم این کار را در منزل انجام ندهید . زیرا برای خشک کردن فرش دچار مشکل خواهید شد .

 

۴-اشتباهات در شست و شوی فرش ماشینی

معمولا یکی از اشتباهاتی که خانواده ها در مورد فرش ماشینی انجام می دهند این است که پش شست و شوی فرش در منزل یا حیاط ، به صورت آب فرش را خارج نمی کنند .

 

این کار باعث می شود که ریشه های فرش دچار پوسیدگی شود . چون در زسمتان هوای ازاد برای خشک کردن فرش نیست پس بهتر است فرش را به قالیشویی های معتبر بسپارید تا فرش شما را با دستگهای پیشرفته بشورند و سپس آب کشی کنند .

 

۵-عوض نکردن جای پهن کردن فرش

فرش ماشنی منزلتان برای داشتن عمر بیشتر و یکنواخت بودن ، بهتر در طی چند ماه محل پهن شدن آن عوض شود . اگر فضای منزلتان برای جا به جای فرش فضای کافی ندارد ، تنها کافی است با سر و ته کردن فرش به ماندگاری آن کمک کنید . در این صورت فرش ما به صورت یکنواخت پاخور خواهد شد .

 

باغ ارم

۶-دقت نکردن به جنس فرش

اگر تصمیم دارید فرش منزلتان را خودتان بشوید بهتر است قبل از آن به مواد تشکیل دهنده ریشه و الیاف فرش دقت کنید ، زیرا ممکن است در رنگ نخ های فرشتان مواد شیمیایی باشد که توسط مواد شوینده پاک شود و یا حتی به رنگ های دیگر سرایت کند و به رنگ و ظاهر فرش ما صدمه جدی وارد کند . فقط در صورتی می توانید از شوینده برای فرش خود استفاده کنید که از الیاف اصل بافته شده باشد . اگر اطلاعات کافی در مورد جنس نخ های فرشتان ندارید ، توصیه کنیم با فروشنده فرش خود مشورت کنید .

در استفاده از شوینده های قوی احتیاط کنید ، زیرا اکثر این شونیده ها خاصیت اسیدی دارند که به شدت برای فرش مضر خواهد بود . بهترین شوینده ای که برای شست و شوی فرش توصیه شده است ، پاک کننده ای صابونی است که دارای خاصیتی نسبتا خنثی دارند .

 

۷-نکته نگهداری فرش ماشینی

اگر قصد دارید فرش ماشینی درجه یک منزل تان را برای مدت طولانی انبار کنید ، بهتر در مکانی خشک و به دور از رطوبت نگهداری کنید . همانطور که میدانید رطوبت و نم دشمن فرش است . پس از مدت کوتاهی فرش حتی درجه یک و با کیفیت شما دچار پوسیدگی خواهد شد . قارچ زدگی ریشه ها یکی دیگر از عوارض شایع رطوبت است . پیشنهاد می کنیم فرش منزلتان را بعد از ۶ سال تعویض کنید تا قبل از اینکه فرش کاملا از بین برود امکان ترمیم شدن را داشته باشد.

 

رنگ جدید وپرفروش سال

۸-نظافت کناره ها و ریشه فرش

معمولا ریشه های انتهای فرش به سرعت کثیفی را به خود جذب می کند . پس لازم است به طور مرتب تمیز شود . در ابتدا با جارو برقی غبار و خاک حاشیه فرش را تمیز کنید . سپس با استفاده از یک ابر نرم و تمیز و با مقداری شامپو فرش ریشه های قالی را بشورید . دقت داشته باشید که به ریشه صدمه وارد نکنید و رطوبت به داخل فرش نفوذ نکند .

بعدش شستن کامل ریشه ها بلافاصله اقدام به خشک کردن فرش کنید تا رطوبت به ریشها صدمه نزند . می توانید با پهن کردی پارچه ای خشک زیر ریشه به خشک شدن آن ها کمک کنید .

 

ریشه های فرش را برای نگهداری بیشتر چسب نزنید . زیرا این چسبها نه تنها کمکی به طول نمی کند بلکه ممکن است که مواد شیمیای داخل چسب به ریشه ها صدمه بزنید . ما پیشنهاد می کنیم که ریشه های انتهای فرش را دسته دسته گره بزنید تا از یکدیگر جدا نشوند و فرش شکافت بر ندارد . می توانید با دوختن پارچه به دور ریشه ها برای مدت طولانی ریشه ها را از گرد و غبار و جرم محافظت کنید .

 

فرش کاشان

۹-براق کردن فرش ماشینی

معمولا بعد از مدتی فرش ماشینی رنگ و جلای خود را از دست می دهد و مثل سابق شادابی ندارد .روش های وجود دارد که به صورت نسبی آن درخشندگی را به فرش بر می گرداند . تجربه نشان می دهد که نشاسته ذرت می تواند به این امر کمک کند .

 

با ریختن مقداری از این پودر روش فرش و سپس پاک کردن به وسیله جارو برقی میتوانید به جلا گرفتن فرش کمک کنید . در بعضی از موارد ممکن است بعضی از افراد با کفش وارد خانه شوند و سطح فرش را کثیف کنند . برای از عیب بردن کثیفی فرش تنها کافی است که با حوله ای خیس که با مخلوطی از آب و سرکه سفید به مقدار کم اغشته شده است ، روی فرش کشیده تا ذرات غبار و خاک را از روی فرش دفع کند .م مردم تفاوت زیادی بین انواع فرش ماشینی قائل نیستند .

 

به طوری که روش های شستو شوی فرش ماشینی و تابلو فرش و فرش دستباف را یک جور می دادند . در صورتی هر کدام از محصولات جانبی فرش ، روش و دستور العمل مخصوص خود را دارد . همیشه برطرف کردن کثیفی و لک باقی مانده روی فرش یکی از جمله مشکلاتی است که خریداران با آن مواجه اند .

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده است تمامی توضیحات ضروری در رابطه با چگونگی روش های مراقبت از فرش ماشینی برای داشتن همیشگی فرش درجه یک قرار داده بشود که برای بیان این موضوع باید اینگونه بیان داشت که شاید ساده ترین روش برای برطرف کردن استفاده از دستمالی مرطوب است اما همیشه این روش جواب گو نخواهد بود و باید از ابزار های بهتری برای تمیز کردن فرش یا موکت استفاده کرد . قبل از اینکه به فرش صدمه بیشتری بزنید ابتدا نکات زیر را رعایت کنید تا فرش شما به حالت اولیه خود بازگردد و دچار مشکل نشود .

 

فرش

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.