1 - راهنمای خرید فرش

مراقبت و نگهداری از ریشه های فرش

فرش کاشان

مراقبت و نگهداری از ریشه های فرش

مراقبت ونگهداری از ریشه های فرش ؛ریشه فرش ، از مهم ترین قسمت های فرش می باشد و نقش مهمی در ساختمان فرش دارد. شاید برای شماهم اتفاق افتاده باشد که با مشکل پاره شدن یا از بین رفتن ریشه فرش مواجه شده باشید. هرچه فرش های زمینه تیره را انتخاب کنید باز هم ریشه های قالی درخشان و سفید هستند و خودنمایی می کنند پس در نتیجه سفیدی و تمیز کردن ریشه فرش نقش مهمی در زیبایی فرش دارد. به همین منظور در این مقاله با طریقه مواظبت از ریشه های فرش ، شست و شوی ریشه فرش ، سفید کردن ریشه فرش آشنا می شوید و در این مقاله سعی شده است به صورت کامل نکات کلیدی و مهم در رابطه با طریقه شست و شوی فرش و روش نگهداری از ریشه فرش برای کاربران داده بشود.

 

شست و شو و سفید کردن ریشه فرش

ریشه قالی به دلایل مختلف ، خیلی زود کثیف می شوند و سفیدی اولیه خود را از دست می دهند اما سوال اینجاست که چگونه ریشه فرش را سفید کنیم ، بعد از شست و شوی فرش به دلیل رعایت نکردن بعضی نکات ریشه های فرش زرد و کثیف می شوند که برای شست و شو فرش برای رفع زردی ریشه فرش کافی است مقداری آب گرم و شامپو فرش را مخلوط کرده و به وسیله ی یک دستمال آغشته به مخلوط شامپو فرش سر تا سر ریشه های قالی را دستمال می کشیم و این کار را تا جایی ادامه می دهیم که ریشه ها سفید و براق شوند. بعد از شست و شوی ریشه های فرش در و پنجره ها را باز کنید تا در فضای باز قرار بگیرد تا زود خشک شود.

 

چسب زدن ریشه فرش

بیشتر افراد برای محافظت از ریشه فرش آن ها را چسب می زنند اما باید بدانید چسب زدن ریشه های فرش کار نادرستی است و باعث از بین رفتن ریشه فرش می شود چرا که چسبندگی باعث پوسیدگی و کثیفی چله فرش می شود و هنگامی که چسب ها را از روی ریشه فرش بکنید آثار چسبندگی بر روی ریشه ها باقی می ماند و همین امر نه تنها موجب کثیفی ریشه ها می شود بلکه باعث کنده شدن ریشه ها نیز می شود.

 

تا اینجا با نقش ریشه در فرش و نقش بسزای آن در نمای فرش آشنا شدید و طریقه شستشو آن را آموختید اما بهترین روش برای نگهداری از ریشه های فرش به شکل طبیعی است یعنی خوب است برای مراقبت از ریشه فرش از تا کردن ریشه ها به زیر فرش استفاده کنیم و هر چند وقت یک بار آنها را شستشو دهیم و به وسیله یک شانه از درهم ریختگی و گره خوردن ریشه های فرش جلو گیری کنیم. البته نا گفته نماند کاور های پلاستیکی نیز برای محافظت از ریشه های فرش مناسب هستند.

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.