مقالات

مزیت و معایب فرش تراکم بالا چیست؟

مزیت و معایب فرش تراکم بالا

مزیت و معایب فرش تراکم بالا

تراکم فرش در کوراسیون چه تاثیری دارد؟ فرش تراکم بالا بهتر است یا فرش با تراکم کم؟

معمولا فرش از اولین اقلامی است که هنگام چیدمان دکور تهیه می کنیم. فرش های تراکم بالا و تراکم پایین هر کدام معایب و مزیت های خود را دارند. بالا ترین میزان تراکم فرش ۱۷۰۰ شانه و کم ترین ۴۰۰ شانه هستند. در ادامه به بررسی کامل مزیت و معایب فرش تراکم بالا می پردازیم.

معایب فرش تراکم بالا

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه های بافت توانسته اند فرش های دستبافت گونه تولید کنند. فرش های دستبافت گونه از تراکم بالایی برخوردار هستند. اما تراکم بالای آن ها دلیل بر بهترین گزینه بودنشان نیست. مزیت و معایب فرش تراکم بالا بسیار است. ممکن است ترجیح فردی فرش ۷۰۰ شانه یا شخصی دیگر ۱۲۰۰ شانه باشد. پس هنگام خرید خوب است به تمامی نکات توجه فرمایید.

ضخامت کم

فرش های ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ و بالاتر ضخامت کمتری نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه دارند. هرچه میزان ضخامت بیشتر باشد، فرش ظریف و شکننده تر می شود. بهتر است از قرار دادن اجسام سنگین بر روی فرش های تراکم بالا خود داری کنیم. چرا که ممکن از ردی از خود به جای بگذارند و یا موجب سایش شوند. پیشنهاد می شود هر مدت یکبار فرش را در جهات دیگر بچرخانید. و از جهت های مختلف فرش را جارو بزنید.

پارگی فرش هنگام شستشو

همانطور که گفته شد فرش های پر تراکم از ضخامت کمتری برخوردارند. به همین دلیل موجب آسیب پذیری آن می شود. درصورتی که قصد دارید فرش خود را به قالیشویی بسپارید، از اعتبار قالیشویی مطمئن شوید. چرا که فرش باید با دقت و حساسیت فراوان شسته شود. برخی تصور می کنند پاره شدن فرش تنها به دلیل نازک بودن آن است. اما در حقیقت فرش های تراکم بالا بدلیل فشردگی زیاد در کنار هم بسیار مقاومند. در صورتی که فرش خود را از برند باکیفیت تهیه کرده باشید نیاز به نگرانی نیست.

مزیت فرش تراکم بالا

حس گرما ایجاد نمی کند

فرش های تراکم بالا بدلیل خاب کمی که دارند برای نشستن بر روی آن مناسب نیستند. اگر می خواهید فرش زیر پایتان گرم باشد، و کف خانه را گرم نگه دارد، فرش تراکم بالا پیشنهاد نمی شود.

قیمت فرش های تراکم بالا نسبتا گران تر هستند. این موضوع باعث می شود بسیاری از افراد فرش های تراکم پایین را انتخاب کنند. الیاف مورد استفاده در فرش های تراکم بالا نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ها هستند.

مزیت فرش تراکم بالا

هرچه تراکم فرش بالاتر باشد نقشه فرش ریز تر و ظریف تر می شود. و شباهت بیشتری به فرش دستبافت پیدا می کند. با افزایش تراکم فشردگی بین الیاف نیز بیشتر می شود. در صورتی که مراحل آهار به درستی و تکمیل نشود در دراز مدت باعث ضعیف شدن فرش می شود.

  • لطافت و ظرافت فرش های تراکم بالا بی نظیر است.
  • معمولا از نخ با کیفیت اکریلیک در فرش های تراکم بالا استفاده می شود.
  • شباهت بالای فرش های تراکم بالا به جذابیت فرش می افزاید.
  • تنوع طرح و رنگ فرش های تراکم بالا بسیار زیاد است.
  • وضوح فرش های متراکم نسبت به فرش های تراکم پایین بی نهایت بالا تر است.

مزیت-فرش-تراکم-بالا

خرید اینترنتی فرش

امروزه با پیشرفت ابزار های ارتباطی، سبک و شیوه ی خرید اکثر مردم دچار تغییر شده است. خرید فرش هم از این قاعده مسثنا نیست. خوب است ابتدا از قیمت و کیفیت فرش قبل از خرید اطمینان حاصل نمود. فرش تندیس خاطره کاشان با برخورداری از استاندارد های بالا محصولات خود را عرضه می نماید. می توانید فرش مورد پسند خود را در ابعاد رایج از فرش تندیس خاطره کاشان خریداری نمایید.

سخن نهایی

فرش های تراکم بالا میان افراد محبوبیت زیادی دارند. اما دلیل بر برتری آنها نسبت به فرش های تراکم پایینتر نیست. هرکدام از فرش ها ویژگی های منحصر به خودشان را دارند. مزیت و معایب فرش تراکم بالا و تراکم پایین را به خوبی بررسی کنید.  و سپس با توجه به ترجیحات خود فرش مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

 

جهت مشاهده محصولات فرش تندیس یلدای کاشان کلیک کنید.

 

راه‌های ارتباطی تندیس خاطره کاشان

راه‌های ارتباطی تندیس خاطره کاشان

 

فرم تماس با ما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.