1 - راهنمای خرید فرش

مشخصات فرش ماشینی با کیفیت

رنگ جدید وپرفروش سال

مشخصات فرش ماشینی با کیفیت

مشخصات فرش ماشینی با کیفیت  ،همانطور که میدانید فرش ماشینی از کالاهایی است که نیاز استفاده از آن در تمامی خانه‌های ایرانی احساس می‌شود و اولین سوالی که برای تهیه آن مطرح می‌شود این است که فرش ماشینی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

ما در این مقاله قصد داریم ، راهنمایی کامل را برای خرید فرش خوب و درجه یک به شما ارائه دهیم. برای خرید فرش ماشینی باکیفیت فاکتورهای متعددی پیش روی هر شخص قرار دارد. به طور مثال برای برخی زیبایی فرش دارای اهمیت بالاتری نسبت به قیمت فرش است و برخی دیگر نیز به دنبال فرش ارزان قیمت هستند.

 

نخ آکرلیک یا پلی استر

 

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟

همانطور که گفته شد ممکن است از نظر هر شخص یک فرش ماشینی خوب دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی باشد ؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله تمامی فاکتورهای مشخص کننده یک فرش ایده آل را جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانبد انتخابی مناسب در خرید فرش ماشینی درجه یک ، برای منزل خود داشته باشید.

 

 

فرش ماشینی خوب و ارزان

در صورتی که به دنبال یک فرش مناسب و ارزان قیمت برای خانه خود هستید ، پیشنهادی که می‌توانیم به شما داشته باشیم خرید فرش‌های ۷۰۰ شانه هست چراکه این فرش در مقایسه با دیگر فرش‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه دارای قیمتی ارزان‌تر هست.

 

ارزان بودن فرش‌های ۷۰۰ شانه به معنی بی‌کیفیت بودن این محصول نیست و علت ارزانی آن استفاده از تراکم و شانه کمتر است. ضخامت این فرش از دیگر محصولات فرش ماشینی با تراکم بالاتر نیز بیشتر هست که این امر باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

 

این فرش ارزان به علت ضخامت بالایی که دارد از عمر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و به همین دلیل می‌توانید از آن در مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارد استفاده کنید. به همین جهت ما فرش ۷۰۰ شانه را برای خانه‌های شلوغ و پر رفت‌وآمدی که می‌خواهند هزینه مناسبی برای خرید فرش خرج کنند پیشنهاد می‌دهیم.

 

خرید فرش فیلی از کارخانه

زیبایی فرش

در صورتی که برای خرید فرش محدودیت در میزان هزینه ندارید و به دنبال فرشی با طراحی و نقشه زیبا هستید ، توصیه ما به شما استفاده از فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به علت تراکم بالایی که دارا می‌باشند ، به فرش‌های دستباف شباهت زیادی دارند و به آنها فرش ماشینی طرح دستباف نیز گفته می‌شود.

 

اگر می‌خواهید یک فرش زیبا با هزینه مناسب خریداری کنید که یک فرش خوب نیز برای شما باشد پیشنهاد ما به شما خرید فرش ۱۲۰۰ شانه است ؛ و در صورتی که به دنبال یک فرش زینتی دستباف گونه هستید پیشنهاد می‌کنیم فرش‌های ۱۵۰۰ شانه را بررسی و ارزیابی کنید.

 

انتخاب فرش با توجه به مکان

مکان استفاده فرش نیز از دیگر ملاک‌های خرید یک فرش خوب است و باید با توجه به مکانی که می‌خواهید در آن فرش پهن شود انتخابی ایده آل و هوشمندانه داشته باشید.

 

به طور مثال برای آشپزخانه بهترین کفپوش گلیم خواهد بود و استفاده از فرش‌های ماشینی به علت کثیف شدن زود به زود آشپزخانه کار درستی نیست. استفاده از گلیم برای آشپزخانه بدلیل شستشوی راحتر و عدم نمایان کردن کثیفی‌ها مناسب‌تر است. یا در صورتی که می‌خواهید برای اتاق خواب استفاده از فرش‌های سنتی انتخابی مناسب نخواهد بود و باید به سمت فرش‌های مدرن و فانتزی بروید.

 

همچنین می‌توانید برای زیباتر شدن اتاق خواب و جلوه بیشتر فرش اتاق ، از تابلو فرش استفاده کنید.

 

 

خرید فیلی از کارخانه فرش

انتخاب فرش مناسب با سبک زندگی

از دیگر عوامل در انتخاب یک فرش خوب ، نوع سبک زندگی هست. اگر طرفدار سبک‌های مدرن و جدید هستید می‌توانند از فرش‌های ایرانی با طرح ترک استفاده کنید و اگر طرفدار طرح‌های اصیل ایرانی ، می‌توانید از طرح‌های اسلیمی ، شکارگاه ، شاه‌عباسی و … استفاده کنید. از دیگر طرح‌ها می‌توان به طرح افشان اشاره کرد که در آن گل و لچک به کار نرفته است و با توجه به سبک دکوراسیون خود می‌توانید از آن نیز بهره ببرید.

 

 

فرش را با ابعاد مناسب خریداری کنید

در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد فرش از اندازه اتاق شما کوچک‌تر باشد. بطوریکه فرش زیر مبل‌ها نرود و فضای اتاق را به صورت کامل پوشش ندهد. عدم توجه به این مسئله فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد و زیبایی آن را از بین می‌برد. پس در صورتی که به دنبال یک دکور زیبا هستید حتما فرش را متناسب با ابعاد جلوی مبل خود خریداری کنید. در اتاق خواب نیز می‌توانید ابعاد را متناسب برای قرارگیری کنار تخت انتخاب کنید.

 

 

فرش سرمه ای کاشان

جنس فرش ماشینی خوب چیست؟

در صورتی که می‌خواهید یک فرش با جنس و کیفیت عالی خریداری کرده باشید بهترین نخ بافتی که در محصولات فرش ماشینی مورد استفاده قرار گرفته شده است نخ آکریلیک هیت ست شده هست.

 

از ویژگی که این نخ دارد می‌توان به مقاومت آن در برابر گرما و همچنین ضد حساسیت بودن و عدم پرزدهی این فرش اشاره داشت ، همچنین نخ آکریلیک به علت کیفیت و شفافیتی که دارا هست باعث زیباتر شدن نقشه و طرح به کار رفته در فرش ماشینی می‌گردد ، پس اگر به دنبال خرید فرش ماشینی خوب هستید ، به شما توصیه می‌کنیم فرش با نخ آکریلیک هیت ست شده خریداری کنید.

 

, , , , , , , , , ,

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.