1 - راهنمای خرید فرش

نحوه انتخاب فرش برای سالن های مستطیلی پذیرایی

تاثیرفرش دردکوراسیون

نحوه انتخاب فرش برای سالن های مستطیلی پذیرایی

نحوه انتخاب فرش برای سالن های مستطیلی پذیرایی ، هنگامی که در مورد فضای خانه صحبت می کنیم ممکن است منظور ما هال ، پذیرایی ، اتاق خواب ، آشپزخانه یا هر فضای دیگری باشد که در چهاردیواری خانه قرار گرفته است . هر فضایی در خانه کاربرد و اهمیت خاص خود را دارد ، از جمله آنکه پذیرایی به علت مهمان نشین بودن و لوکس بودن ، هال به علت پرتردد بودن و محل عمده سکونت اعضا خانواده ، اتاق خواب ها به علت آرامش القایی ، آشپزخانه به عنوان قلب خانه و … .

 

در این بین در کنار کاربردی که هر فضا دارد ظاهر و زیبایی آن هم اهمیت دارد . هنگام نگاه کردن به دکوراسیون فضا اولین چیزی که در ذهن ما تداعی می شود ، تصاویر بصری رسیده به ذهن از طریق چشم ها ست . به میزانی که دکوراسیون خانه زیبا تر و چشم نواز تر باشد ، جذابیت فضا بیشتر خواهد بود . وسایل و عناصر مختلفی در هر دکور وجود دارند وسایلی که ممکن است کاربردی جز زیبایی و تزئین نداشته باشند اما مهم ترین عناصری که در دکوراسیون حائز اهمیت هستند و به عنوان مهم ترین و اثر گذارترین ها خریداری می شوند شامل فرش ، مبلمان و پرده می باشند . این سه عنصر در کنار زیبا بخشی وظیفه مهم و اصولی کاربرد را هم دارند و جالب است بدانیم که در پیوند نا گسستنی با یکدیگر می توانند دکور خانه را متحول نمایند . تغییر هر یک از سه عنصر مطرح شده می تواند چنان تحولی خلق کند که گویی خانه نو نوار شده است .

 

نکته مهم و اساسی که در این نوشتار هم مفصلا مورد بحث قرار خواهد گرفت ، نحوه انتخاب صحیح فرش ، مبلمان و پرده است . چرا که به همان اندازه که انتخاب صحیح و اصولی می تواند تأثیر مثبت داشته باشد ، انتخاب غلط و غیر اصولی هم می تواند تأثیر منفی و مضر داشته باشد . برای فهم بهتر موضوع دو فضای مجزا را در ذهن خود تجسم نمایید . در فضای اول تصور کنید که اجزاء خانه با یکدیگر ست شده اند و رنگ و طرح پرده ها و مبلمان با فرش ماشینی هماهنگ باشد ، هرچند این هماهنگی به معنای یک رنگی نیست بلکه به معنای هارمون بودن است . قطعا در چنین فضایی که نحوه انتخاب اجزاء صحیح بوده است زیبایی به غایت رسیده و تصور خانه ای شیک باب سلیقه اعضا خانه دور از ذهن نیست . اما فضای دیگر را به شکلی معکوس تجسم کنید . بدین صورت که رنگ و نگاره های فرش پهن شده در کف خانه از نظر زیبا شناسی در تضاد با مبلمان و پرده ها باشد  و … . بی شک گذراندن مدت زمان طولانی در چنین فضایی بیننده را آشفته و پریشان خاطر خواهد نمود و همچنین نازیبایی در فضا به همراه خواهد داشت . در چنین فضایی هرچقدر هم که از وسایل لوکس و گران قیمت استفاده شود ، به علت عمدم هماهنگی و هارمونی لازم نمی توان انتظار داشتن دکوراسیون زیبا را داشت .

 

با این مقدمه به سراغ بحث در رابطه با نحوه انتخاب فرش ماشینی با تمرکز بر سالن های پذیرایی خواهیم رفت . با توجه به محبوبیت و مرغوبیت فرش های فروشگاه فرش تندیس خاطره کاشان و برتری بودن این برند نسبت به سایر رقبا ، توصیه ما انتخاب فرش مناسب برای سالن پذیرایی از بین محصولات فرش تندیس خاطره کاشان می باشد . در آخرین مبحث این نوشتار چگونگی خرید فرش کاشان را از فروشگاه های آنلاین توضیح خواهیم داد .

 

 

انتخاب فرش ماشینی

انتخاب محصولی مانند فرش ، مبلمان و پرده که قابلیت تعویض زود به زود را ندارند ، باید با آگاهی و دانش باشد . خرید هر تخته فرشی برای فضای خانه ما مناسب نیست چراکه هنگام انتخاب باید موارد زیر مد نظر باشد :

 

۱- انتخاب بر اساس کاربرد فضا :

 

فرش های انتخاب شده برای پذیرایی ، متفاوت از فرش های انتخاب شده برای آشپزخانه و اتاق خواب خواهند بود . با این وجود لازم است تا هنگام انتخاب با توجه به کاربرد فضا نوع و ویژگی های فنی مناسبی را انتخاب نماییم .

 

۲- انتخاب بر اساس رنگ مبلمان و پرده :


اگر به دنبال خرید وسایل برای خانه جدید خود هستید ، بهتر است ابتدا فرش و کف پوش مناسب را انتخاب کنید و سپس به دنبال سایر وسایل باشید چراکه ست کردن مبلمان و پرده با فرش های ماشینی راحت تر از ست کردن فرش های ماشینی با مبلمان و پرده می باشد . عمدتا جهت انتخاب طرح فرش برای پذیرایی متضاد با مبلمان و پرده عمل می شود بدین معنا که برای مبلمان ها و پرده های طرح دار ، فرش های ساده و کم نگاره و برای ست شدن با مبلمان و پرده های ساده و تک رنگ ، فرش های شلوغ و پر طرح انتخاب می شود . از طرف دیگر کنار هم قرار گرفتن رنگ متضاد مبلمان و فرش پذیرایی در کنار یکدیگر جذابیت خاصی دارد .

 

۳- انتخاب بر اساس سایز :


فرش های انتخاب شده برای پذیرایی نباید تمام فضا را پوشش دهند . کافی است سایزی انتخاب شوند که تنها محوطه کلی فضا را پوشش دهد . داشتن اندکی فاصله بین لبه فرش و دیوار موردی است که زیبایی پذیرایی را دو چندان می کند . استفاده از فرش های بی قواره ( گرد ، مربع و … ) که مدتی است در کارخانه های نوآوری و خلاق کاشان از جمله کارخانه فرش کاشان تولید و به بازار عرضه می شود ، باری فضای پذیرایی مناسب خواهد بود  . در ادامه بیشتر به انتخاب فرش بی قواره برای پذیرایی اشاره خواهیم نمود .

 

مواردی که تحت عنوان اصول زیبایی شناسی انتخاب فرش در مقالات و نوشته ها مورد بحث قرار می گیرد کم نیست و به توحه به رونق روز افزون صنعت مد و دکور هرچه در این باب صحبت شود ، کافی نخواهد بود اما تا اینجا سعی شد به مهم ترین و کلیدی ترین نکات در رابطه با انتخاب فرش برای پذیرایی اشاره شود .

 

فرش کاشان

انتخاب فرش برای سالن های مستطیل شکل پذیرایی

آپارتمان ها و خانه های شهری بر خلاف خانه های روستایی و قدیمی از اصول معماری مدرن تبعیت کرده و بر اساس نقشه و استاندارد ساخته می شود از همین رو علاوه بر شباهت بالایی که آپارتمان ها به یکدیگر دارند ، عموما دارای فضاهایی هستند که در ابعاد استاندارد ساخته می شود .

 

فرش های ماشینی ۶ متر ، ۹ متر و ۱۲ متر ، فرش های استاندارد هستند و هر فرشی خارج از این سایز در دسته فرش های بی قواره یا غیر استاندارد جای می گیرد . دیده ایم که در خانه های قدیمی کف خانه با فرش استاندارد پوشانده شده است و فضاهای اطراف فرش را کناره ها ، موکت و … پر کرده اند اما در خانه های آپارتمانی منوال به شکل دیگری است ؛ اول آنکه در این خانه ها ابعاد هر اتاق استاندارد است ، دوم آنکه انتخاب فرش های غیر استاندار برای پذیرایی مناسب است ، چراکه خارج از عرف بوده و ناهنجاری موجود در فضا برای بیننده جذاب است . همچنین پهن شدن فرش های گرد ، بیضی و … در پذیرایی های مستطیل شکل از عقیده طراحان دکوراسیون می باشد .

 

اگر پذیرایی خانه شما مستطیل است ، بسته به نور ، سایز و … می توانید فرشی انتخاب کنید که زیبایی خانه را چند برابر کند . برای این امر مهم کافی است به موارد زیر توجه نمایید :

 

اگر نور پذیرایی کم است ، رنگ زمینه های روشن و اگر نور پذیرایی کافی است رنگ زمینه های تیره و خنثی گزینه های مطلوبی خواهند بود .

 

می توانید برای پذیرایی مستطیل شکل بزرگ ، چند تخته فرش بی قواره در ابعاد کوچک انتخاب کرده و بدین ترتیب فضای پذیرایی را پارتیشن بندی کنید .

 

فرش کاشان

 

فرش های گرد و فرش مربع می توانند در زیر مبلمان و میز قرار گرفته برای مهمان در پذیرایی پهن شده و جلوه گر فضا شوند .
پذیرایی های شلوغ و پر وسیله را با فرش های خلوت و درشت نگاره و پذیرایی های خلوت و کم وسیله را با فرش های پر نگاره و شلوغ آذین بندی کنید .

 

همچنین تابلو فرش ها هم گزینه بسیار شیک و قابل توجهی برای پذیرایی های مستطیل شکلی هستند که صاحب خانه در چیدمان دکوراسیون آن ها حساسیت به خرج می دهد .

 

برای انتخاب مناسب فرش های ماشینی جهت پهن شدن در پذیرایی های مستطیل شکل ، به فروشگاه اینترنتی فرش کاشان سری زده و در دسته محصولات به دنبال فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه باشید . فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه که در اصلاح فرش های گران قیمت و لوکس نامیده می شوند ، مختص پذیرایی بوده و بیش از هر عنصر دیگری در فضای خانه تأثیر دارند .

 

,,,,,,,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.