1 - راهنمای خرید فرش

نحوه انداختن فرش در منزل

فرش ماشینی

نحوه انداختن فرش در منزل 

 نحوه انداختن فرش در منزل  ،پهن کردن فرش در خانه اصول و روش خاصی دارد که اگر رعایت شود دکوراسیون منزل شما شیک تر و زیباتر به نظر می رسد.

 

تا چند سال پیش، هرکس به خانه‌ جدید وارد می شد، اولین کار، فرش کردن خانه بود. فرش کردن به این معنی که بیش ترین سطح کف، تا جای ممکن با فرش پوشیده شود! شاید یک علت مهم آن، نوع دکوراسیون آن زمان بود؛ مبلمان به وسعت امروزی استفاده نمی‌شد و پشتی و بعضاً متکا از محبوبیت بیشتری برخوردار بود و همین موضوع، اهمیت فرش کردن خانه را بیش تر می‌کرد؛ چرا که همه ترجیح می دادند هنگام تکیه بر پشتی محکم و راحت، روی یک فرش نرم و گرم نشسته باشند تا یک سطح سفت و نه چندان راحت!

 

اما امروزه سبک زندگی و به تبع آن، سبک چیدمان خانه هایمان تغییر کرده است. وقتی از پوشاندن خانه با سرامیک سخن به میان می آورید، یعنی در واقع خبری از پشتی و متکا نیست! بنابراین نحوه انتخاب و انداختن فرش در منزل نیز کاملا متفاوت خواهد بود.

 

قوانین انداختن فرش در منزل 

پهن کردن فرش در خانه اصول و روش خاصی دارد که اگر رعایت شود دکوراسیون منزل شما شیک تر و زیباتر به نظر می رسد موارد مهم را با هم بررسی می کنیم :

 

 

پایه های جلو روی فرش باشد

اگر خانه شما فضای کافی برای هر تغییری را دارد و مبل های شما یک دست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح متفاوت از بقیه دارند ، بهتر است هر چهار پایه صندلی ها و راحتی ها روی فرش باشد و یا گاهی باید پایه های جلویی کاناپه روی فرش بوده و پایه های عقبی آن روی زمین قرار بگیرد. اینگونه خواهید توانست فضای اتاق را به دلخواه بزرگ و کوچک کنید.

 

هر چهار پایه روی فرش باشد

اگر فضای خانه تان بزرگ است و فرش بزرگی در اختیار دارید ، لازم نیست دوپایه روی زمین و دو پایه دیگر را روی فرش بگذارید بلکه بهتر است هر چهار پایه مبل ها را روی فرش قرار دهید. این روش به درد خانه های کوچک نمی خورد زیرا خانه را شلوغ تر و کوچک تر نشان می دهد.

 

پایه هیچ مبلی روی فرش نباشد

اگر دوست دارید از قالی های کوچک با طرح و نقشه های خاص و امروزی استفاده کنید،تا توجه همه به قالی زیبای شما جلب شود ، لازم نیست از قانون های قبلی پیروی کنید بلکه بهتر است ، هیچ مبلی روی قالی تان نگذارید زیرا اگر فقط پایه های جلویی مبل ها را روی فرش بگذارید از طرح و نقشه قالی چیزی دیده نمی شود پس مبل ها را دور بچینید به طوری که پایه های مبل روی قالی قرار نگیرد.

 

فاصله فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی متر باشد

یکی از قوانینی که از گذشته تا کنون در هنگام پهن کردن فرش وجود داشته این است که هنگام پهن کردن فرش ها بزرگ ، اندازه اش را طوری انتخاب نمایید که از لبه دیوارها ۴۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.

 

این قانون بیشتر برای خانه های سنتی و خانه های دارای یک فرش ۹ یا ۱۲ مترمربعی می باشد . اگر خانه تان کوچک است به جای فاصله ۴۵ سانتی متری قانون فاصله ۲۰ سانتی متر تا لبه دیوار را رعایت کنید.

 

از فرش کردن کفپوش ها خودداری کنید

برای زیباتر کردن فضای خانه از کفپوش در انواع شکل و طرح و جنس استفاده می کنند. لازم نیست همه اتاق ها را با فرش بپوشانید بلکه می توانید فضای اتاق ها را با پارکت بپوشانید البته اگر بخواهید خانه تان نمایی مدرن و امروزی داشته باشد . اگر دوست ندارید در فضای خانه تان تنها کفپوش دیده شود ، می توانید از فرش های چند سانتی متر کوچک تر از متراژ اتاق استفاده نمایید تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود.

 

فرش از تختخواب ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ ترباشد

به اندازه فرش اتاق خواب دقت کنید . در اتاق خواب ، فرش را زیر تختخواب نیندازید و فرش را طوری پهن کنید که از هر طرف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر از اندازه تخت باشد.

 

فرش در اتاق هایی با تخت های کویین یا کینگ ۴۵ سانتی متر و با تخت توین یا تک نفره ۳۰ سانتی متر معلوم باشد. این اندازه به اندازه اتاق و تخت بستگی دارد. فرش کوچک خود را بهتر است برای زیبا تر شدن نمای اتاق پایین تخت پهن کنید . عرض قالیچه باید از عرض تخت بیشتر باشد تا فضا هماهنگ به نظر برسد.

 

اندازه متناسب هر فرش برای قسمت های مختلف خانه

پس بهتر است قبل از خرید فرش بدانید که اندازه متناسب هر فرش برای هر قسمت از خانه را بدانید.

 

چنانچه درسایت شرکت فرش تندیس خاطره کاشان در مطالب طراحی دکوارسیون داخلی و چیدمان منزل گفته است برای اتاق های نشیمنی که یک کاناپه دونفره و دو مبل تک دارد یک فرش با ابعاد ۱۰۰ × ۱۵۰ سانتی متر (یک و نیم مترمربعی) انتخاب نمایید و فرش را طوری پهن کنید که حداقل ۳۰ سانتی متر فاصله بین فرش وسط نشیمن و مبل ها وجود داشته باشد .

 

در سالنی که دارای یک کاناپه بزرگ سه نفره به صورت مجزا رو بروی تلویزیون است ، یک فرش با ابعاد ۲۴۰ × ۳۴۰ سانتی متر پهن کنید . فاصله بین کاناپه راحتی و میز باید حداقل ۶۰سانتی متر باشد تا نقش فرش مشخص شود.

 

در اتاق های نشیمن که حالت کشیده دارند به چیدمان تلویزیون و راحتی دونفره توجه کنید و یک فرش ۱۵۰ × ۲۲۰ سانتی متری در این فضا پهن کنید . تلویزیون و کاناپه باید روی عرض فرش متناسب و هم اندازه قرار بگیرند.

 

در آشپزخانه ای که دارای یک میز ناهارخوری شش نفره با ابعاد ۹۰ ×۲۰۵ سانتی متر است ، یک فرش ۲۲۰ × ۳۲۰ سانتی متری انتخاب کنید و فرش را طوری پهن کنید که حداقل از هر طرف ۶۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.

 

فضای ورودی خانه را با یک فرش ۷۰ × ۱۴۰ سانتی متری بپوشانید فقط توجه کنید فرش کناری حداقل ۱۴۰ سانتی متر با در ورودی فاصله داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.