5 - دکوراسیون فرش, 6 - فرش

نحوه ست کردن فرش فیروزه ای با مبل و پرده

فرش کاشان

نحوه ست کردن فرش فیروزه ای با مبل و پرده

نحوه ست کردن فرش فیروزه ای، فرش فیروزه‌ای جزء فرش‌های پرفروش بازار ایران است و علاقمندان زیادی دارد. اگر شما هم جزء دوستداران فرش فیروزه‌ای هستید یا به دنبال یک انتخاب مناسب برای فرش جهیزیه می‌گردید یا حتی قصد دارید به علت تغییر دکور فرش‌های خود را تعویض کنید، احتمالا یکی از دغدغه هایتان پیدا کردن رنگ مبلمان مناسب است. برای ست کردن مبل و پرده با فرش فیروزه‌ای لازم است به چند نکته توجه کنید. 

 ست کردن فرش فیروزه ای با مبل

رنگ فیروزه‌ای رنگی جذاب و دلنشین است.  شما می‌توانید رنگ فیروزه‌ای را با انواع مبلمان راحتی، استیل و کلاسیک ست کنید. در این مورد کافی است به چند اصل و توصیه کلی توجه نمایید. در ادامه به نحوه ست کردن فرش فیروزه ای می پردازیم.

رنگ فیروزه ای از جمله رنگ‌های سرد به شمار می‌رود. در ترکیب رنگ فیروزه ای در دکوراسیون بهتر است از رنگ‌های گرم همچون طلایی، خردلی و کرمی استفاده کنید.

معمولا ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ کرمی ، طوسی یا بژ ترکیب زیبایی در دکوراسیون می‌شود. فرش های رنگ روشن با مبلمان فیروزه ای بسیار زیبا می‌شوند یا برعکس فرش فیروزه ای، یا فرش آبی در ترکیب رنگ با مبلمان روشن پرطرفدار و زیبا است. نمونه عکس های زیر برای ست کردن مبل با فرش فیروزه ای را ببینید.

توجه به طرح و نقش مانند تمام فرش‌ها اولین نکته‌ای که در ست کردن مبل با فرش فیروزه‌ای باید آن را در نظر بگیرید، تناسب بین میزان شلوغی طرح و نقشه مبل و فرش است. تلاش کنید مبلی با طرح پرنقش و نگار را در کنار فرشی که نقشه شلوغ دارد به کار نبرید. این همنشینی تنها باعث شلوغ شدن و ایجاد سردرگمی و آشفتگی در فضا شده و آرامش روانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

همچنین فراموش نکنید اگر طرح فرش شما شلوغ و یا غلبه رنگ‌های تیره در آن بیشتر است، مبلمان رنگ روشن انتخاب مناسب تری برایتان هستند.

 

استفاده از رنگ‌های متضاد در ست کردن فرش فیروزه ای با مبل

اگر می‌خواهید فرش شما جلوه بیشتری پیدا کند، رنگ مبل خود را از بین رنگ‌های متضاد با فیروزه‌ای انتخاب نمایید. قرمز و نارنجی از جمله این رنگ‌ها هستند. همنشینی مبل یا کوسن‌های زرد، طلایی، خردلی، قرمز، سرخابی، زرشکی و نارنجی در کنار فرش فیروزه‌ای از جذابیتی خاص برخوردار است.

 

استفاده از رنگ‌های گرم برای ست کردن مبل با فرش فیروزه ای

فیروزه‌ای یک رنگ سرد است و بهتر است کنار آن از رنگ‌های گرم استفاده نمایید. زرد، قهوه‌ای و شکلاتی از رنگ‌های گرمی هستند که کنار فیروزه‌ای به خوبی جواب می‌دهند. قهوه‌ای بر صمیمیت فضا می‌افزاید. همچنین قابلیت کاربرد در دکوراسیون‌های سنتی و مدرن را دارد.

 

استفاده از رنگ‌های خنثی در ست کردن مبل با فرش فیروزه ای

امروزه استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون به خصوص سبک مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما نیز می‌توانید برای ست کردن مبل با فرش فیروزه‌ای به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به کرم، بژ، خاکستری، طوسی، سفید و … اشاره کرد.

 

ست کردن پرده با دکوراسیون فیروزه ای

بهترین رنگ پرده برای ست کردن با مبلمانِ آبی فیروزه ای، پرده هایی به رنگ های گرم مانند کرمی و قهوه ای است.

اگر می خواهید فضایی آرامش‌بخش داشته باشید در عین حال فضا مساحت کمی دارد، لازم است رنگ پرده ها تضاد کمتری با رنگ دیوارو مبلمانتان داشته باشند. در این حالت استفاده از پرده فیروزه ای روشن در زمینه اصلی سفید یا شیری انتخاب مناسبی است.اگر می‌خواهید فضایی باطراوت و غیر یکنواخت داشته باشید و فضا از مساحت بالایی برخوردار است بهتر است از رنگ فیروزه ای تیره که تضاد بیشتری با رنگ مبلمان دارد استفاده نمایید.

 

,,,,,,,,,,,,,,

 

فرم تماس با ما

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.