1 - راهنمای خرید فرش

ویژگی های فرش ۱۵۰۰شانه

مشخصات فرش 1200

ویژگی های فرش ۱۵۰۰شانه

ویژگی های فرش ۱۵۰۰شانه  ،در این مقاله می‌خواهیم از ویژگی های فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه گفتگو نماییم. برخی از ویژگی ها در فرش های ماشینی مشترک هستند و برخی از ویزگی ها خاص یک فرش هستند، فرش ها چه دستبافت و چه ماشینی هریک ویژگی های خاص خودشان را دارند. آگاهی از این ویژگی ها سبب می‌شود هنگام خرید بسته به نوع کاربردی که می خواهیم فرش برای ما داشته باشد خرید نماییم. وقتی به بازار می‌رویم چه مسائلی را باید در نظر بگیریم و دنبال چه فرشی بگردیم. ویژگی های هر فرش از مواد بکار رفته در ان به وجود می آید. در مقاله زیر به برخی ویژگی های فرش های ۱۵۰۰ شانه ماشینی اشاره می‌شو

 

ویژگی های فرش 1500شانه

۱الیاف تولیدفرش ۱۵۰۰شانه

نخ تولید فرش های ماشینی تاثیر زیادی در آن فرش دارد. هر جنس از نخ موجب ایجاد صفاتی متفاوت در فرش می‌شود. حتی در یک جنس نخ انواع متفاوت آن ویژگی های متفاوتی در فرش ایجاد می‌کند. به طور مثال فرش که از نخ اکرولیک هیت ست شده تابیده شده باشد، پرز نمی‌دهد.

ولی در برابر رطوبت مقاوم نیست و آسیب می‌بیند اما نخ پلی استر در برابر رطوبت و سرما عایق خوبی است و می‌توان به راحتی از آن در شهرهایی که رطوبت بالا یا سرمای زیاد دارند استفاده نمود. از طرفی حتی در یک جنس نخ نمره های متفاوتی وجود دارد که میزان ظرافت فرش به آن بستگی دارد. هر چه نمره نخ بالاتر باشد میزان تاب ان در کارخانه ریسندگی بیشتر است 

از جمله ویژگی فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی این است که از الیاف اکرولیک هیت ست شده و نمره ۴۴ تا ۵۰ است. بنابراین می‌توان فهمید که نخ بکار رفته در آن بسیار ظریف است و می‌توان ظرافت فرش را از روی این نوع نخ پیش بینی نماید.

 

۲-رنگ و نقشه فرش ۱۵۰۰شانه

طرح و رنگ نقشه معرف یک فرش است. مشتری هنگام خرید به طرح و نقش اهمیت زیادی می‌دهد. در قالیهای ماشینی اولیه تعداد رنگ ها محدود بود و تنها طرح و نقشهء سنتی روی فرش پیاده می‌شد. با پیشرفت صنعت فرش ماشینی تعداد رنگ های قالیها افزوده شد. در حال حاضر تعداد رنگ فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی۱۰ رنگ است و در طرح های متفاوت سنتی یا مدرن بافته می‌شود. مشتریان می‌توانند بسته به ذوق و علاقه خود فرش مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

 

ویژگی فرش1500شانه

۳-اندازه

نیاز مشتری مهمترین عامل تعیین اندازه فرش است. فرش ها در اندازه های مختلفی بافته می‌شوند و مشتری بسته به فضایی که می‌خواهد مفروش نماید خرید می‌کند. فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی در اندازه های مختلفی بافته می‌شود تا بتواند به این نیازها پاسخ بدهد.

۴-وزن

یکی از مهمترین عواملی که در ابتدا باعث رونق گرفتن خرید فرش ماشینی گرفت، سبک تر بودن این فرش ها و راحتی جابجایی ان ها در منزل است. از جمله مشخصات  فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان  نسبت به میزان الیافی که در ان بکار رفته است، بسیار سبک تراست و  هموزن فرش ماشینی۷۰۰ شانه  است. بنابراین فرش سبک محسوب می‌شود.

 

۵- جایگاه استفاده

هر چه فرش درشتباف تر باشد در مکانهای عمومی و پررفت و امد قرار می‌گیرد و هرچه الیاف ان ظریف تر باشد باید در محل های خاص از ان استفاده نمود. بنا براین خصوصیات از این فرش باید درجاهایی از منزل استفاده نمود که نشانه دکوراسیون است.

 

ویژگی های فرش1500شانه کاشان

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش های ظریف تر گرانبها تر از فرش های درشت بافت هستند. بنابراین طبیعی است که فرش ۱۵۰۰شانه تا کنون بالاترین قیمت فرش ماشینی را از ان خود نماید. با همه این اوصاف شما عزیزان می توانید قیمت فرش ماشینی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، از فروشگاه اینترنتی فرش تندیس خاطره کاشان تهیه کنید.

 

نگهداری از فرش ۱۵۰۰شانه ماشینی

 فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی نباید زیر وسایل سنگین قرار بگیرد و چرا که الیاف ظریف ان ممکن است از بین برود و اثر سنگینی اجسام روی ان باقی بماند.

هفته ای یک یا دو بار سطح ان را به خوبی جارو بکشید تا غبار روی ان از بین برود. هر از چندی فرش را بچرخانید تا الیاف آن سایشی همسان داشته باشند.

 

فرش

, , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.