1 - راهنمای خرید فرش, 2 - راهنمای شستشو و مراقبت

پاک کردن انواع لکه ها از فرش

پاک کردن انواع لکه ها از فرش

پاک کردن انواع لکه ها از فرش ،ریختن هر گونه از مایعات، یا ردپای گلی روی فرش در روزهای بارانی، می تواند شما را عصبی کند، و یا برای خرید عوامل پاک کننده گران قیمت که فرش ها را تمیز کنید بیرون بروید، یا ترجیح دهید، از خدمات حرفه ای برای تمیز کردن فرش استفاده کنید بعلاوه آن، فرش های تمیز به احتمال کمتری برای آلوده شدن با موجوداتی مانند سوسک فرش و کک و احتمال کمتری برای سوختگی فرش است .

 

ما احساس راحتی می کنیم که همیشه فرش های تازه و تمیز داشته باشیم، اما در واقع تمیز نگه داشتن آنها برای خانه داران یک چالش است. مراقبت از فرش ، ما نیاز به تمیز کردن دقیق آنها داریم تا رنگ، بافت و الیاف آنها حفظ شود.

 

پاک کردن انواع لکه ها از فرش

 

از بین بردن لکه های مزاحم از فرش

وقتی لکه‌های غیرمنتظره‌ای مانند ریختن نوشابه، قطره های خون یا زمانی که بچه‌های کوچک ما آن‌ها را خراب می‌کنند، عصبانی می‌شویم. ما تمایل داریم هر پارچه ای را که دسترس داشتیم برای پاک کردن آن ها استفاده کنیم ، اما در نهایت لکه را بیشتر پخش می کنیم.

 

از بین بردن لکه ها با حفظ کیفیت فرش ما یک هنر میخواهد . ابزار شما استراتژی شما در تمیز کردن لکه ها است.

 

بنابراین، به خواندن ادامه دهید،ارامش خود را حفظ کنید و شاهد پیشرفت از بین رفتن لکه ها بصورت حرفه ای و دقیق همچنین با محافظت از فرش های خود باشید.

 

 

از بین بردن لکه های مزاحم از فرش

 

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

 لکه را با یک تکه پارچه خشک خشک کنید. اگر مقدار قابل توجهی ریخته شد، حتماً پارچه را عوض کنید. پارچه اشباع شده از قهوه می تواند لکه را به راحتی بیشتر پخش کند.

 ¼ فنجان آب و ¼ فنجان سفید کننده را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. این مخلوط برای استفاده در فرش های ساخته شده از مواد پلی پروپیلن بی خطر است. محل را با خیس کردن دقیق اسپری کنید. لکه را پاک کنید و با آب گرم بشویید. این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.

 

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

 

پاک کردن لکه خون از روی فرش

۱-شما باید فرش لکه دار را در اسرع وقت تمیز کنید.

 

۲-برای از بین بردن لکه های خون تازه به جای آب گرم از آب سرد استفاده کنید. خون در دمای گرم جامد می شود. درصورتیکه آب سرد از نفوذ خون به فرش جلوگیری می کند.

 

۳- ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ضد چربی در یک بطری آب سرد بریزید و آن را روی لکه خون کاملاً اسپری کنید تا فرش کاملاً در محلول غوطه ور شود. آن را با پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید و با آب سرد خوب بشویید.

 

پاک کردن لکه خون از روی فرش

 

از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

یک پارچه تمیز را با استفاده از ایزوپروپیل الکل مرطوب کنید (هر چه لکه جوهر بیشتر باشد بهتر پاک می شود )، سپس آن را روی فرش آغشته به جوهر بمالید. (برای احتیاط ابتدا آن را تست کنید تا به فرش آسیبی نرسد).

 

از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

 

پاک کردن لکه چسب از روی فرش

یک پارچه یا گلوله پنبه ای را که با مقداری الکل مرطوب کرده ، روی ناحیه لکه دار فشار دهید. وقتی چسب کاملا خیس شد، آن را به آرامی پاک کنید. این کار را تا زمانی که فرش کاملا تمیز شود تکرار کنید.

 

پاک کردن لکه چسب از روی فرش

 

لکه های حیوانات خانگی از فرش

 از دستکش برای برداشتن آشغال جامد استفاده کنید و از این روش برای لکه های مایع و خیس استفاده کنید . این به اشباع ناحیه بدون مالش دادن یا پخش شدن لکه کمک می کند. این کار را چندین بار انجام دهید تا فرش تمیز و بدون لکه شود.

 

مواقعی وجود دارد که لکه های حیوانات خانگی روی الیاف فرش خشک شده است. در این صورت، محل لکه دار را مرطوب کرده و یک محلول شستشوی فرش را مستقیماً روی آن بمالید.

 

با خاموش کردن چراغ‌های اتاق و استفاده از نور سیاه می‌توانید لکه‌های ادرار قدیمی را بررسی کنید. این راهکار لکه های قدیمی ادرار را نشان می دهد. از گچ برای ترسیم مناطق لکه دار و آسیب دیده استفاده کنید.

 

لکه های حیوانات خانگی از فرش

نتیجه گیری

همیشه هر محصول جدید یا مواد شوینده را بر روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از فرش امتحان کنید.

 

شما میتوانید با مراجعه به سایت شرکت تندیس خاطره کاشان از متنوع ترین محصولات این شرکت دیدن فرمایید .همچنین جهت سفارش و خرید با شماره زیر تماس بگیرید.

 

, , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.