1 - راهنمای خرید فرش, 4 - نقشه و طرح فرش, 6 - فرش

پرفروش ترین طرح های فرش

چطور برای خرید اینترتی فرش اعتمادکنیم؟

پرفروش ترین طرح های فرش

پرفروش ترین طرح های فرش ، همان‌طور که می دانید فرش‌ها‌ در گروه‌بندی‌های‌ مختلفی از لحاظ تعداد شانه و تراکم به بازار عرضه می شوند. از فرش‌های‌ ۵۰۰ شانه و کمتر گرفته تا فرش‌های‌ ۱۵۰۰ شانه، که البته برای هر شانه ممکن است تراکم‌های‌ مختلفی وجود داشته باشد. به طور کلی خریداران خانگی به سه دسته اقبال بیشتری نشان می دهند، فرش‌های‌ ۷۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته.

 

طرح‌های‌ پرفروش فرش ماشینی

پرفروش ترین طرح های فرش ، فرش‌های‌ ماشینی طرح‌های‌ متنوعی دارند که هر سال نیز بر تعداد آنها اضافه می گردد. برخی از طرح‌ها‌ در شانه و تراکم مختلف، از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ شانه بافته می شوند اما برخی طرح‌ها‌ نیز تنها در یک یا دو دسته بافته شده و قابل خریداری هستند.

 

طرح افشان از جمله طرح‌های‌ محبوب فرش دستباف است که در دوران اخیر به یکی از طرح‌های‌ پرفروش فرش ماشینی تبدیل شده است. خصوصیت اصلی این طرح عدم وجود لچک و ترنج است و البته خود دارای زیرمجموعه‌های‌ مختلفی مانند افشان درباری، افشان اسلیمی، افشان رز و … است.

 

جذابیت طرح افشان باعث شده تا همواره استقبال خوبی از آن در بازار وجود داشته باشد. طرح افشان به علت محبوبیت در شانه و تراکم‌های‌  مختلف از ۵۰۰ شانه گرفته تا ۱۵۰۰ شانه بافته می‌شود.

 

طرح های پرفروش فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی ۱۰۰ درصد اکریلیک پرفروش‌ترند!

فرش ماشینی کالایی است که هر خانواده آن را به‌منظور کاربری خاص خود خریداری می‌کند و هر کاربری که از فرش انتظار داشته باشید باید به جنس الیاف آن توجه کنید.

 

پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی برای خانواده‌هایی که از فرش ماشینی در اتاق‌های پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنند، فرش‌هایی از الیاف اکریلیک هستند. این فرش‌ها بسته به این‌که ۱۰۰ درصد اکریلیک باشند یا درصدی الیاف پلی‌پروپیلن (BCF) داشته باشند از دوام و لطافت بیشتری نسبت به فرش‌های تمام پلی‌پروپیلن (BCF) برخوردارند.

 

دوام فرش‌های اکریلیک به معنای تغییر نکردن رنگ آنها در اثر شستشو و نور و همچنین مقاومت آنها در برابر سایش و گرما است. بر این اساس به دلیل این‌که اغلب خانواده‌های ایرانی از فرش ماشینی چنین خصوصیاتی را توقع دارند، فرش‌های ماشینی با الیاف ۱۰۰ درصد اکریلیک پرفروش‌تر از دیگر انواع فرش ماشینی به شمار می‌روند.

 

روانشناسی رنگ درفرش

طرح‌ شلوغ یا طرح ساده؟

طرح‌های ساده هم بر روی فرش‌های با تراکم بالا هم پایین، زیبایی خاص خودش را دارد. برخی از طرح‎‌های شلوغ انقدر هماهنگ و زیبا بافته شده‌اند که نه تنها شلوغی آن چشم را اذیت نمی‌کند بلکه خیره کننده‌ام هست.

 

اینکه افراد کدام نوع طرح فرش را برای منزلشان انتخاب کنن یک امر کاملا سلیقه‌ایست و بستگی به دیگر عناصر دکوراسیون دارد. اما معمولا در سال‌های اخیر تمایل افراد به طرح‌های ساده و یا شلوغ با رنگ‌های مکمل هم بوده است.

 

لازم به ذکر است که مجموعه فرش بهشتی با تلاش شبانه روزی گروهی خوش ذوق و خلاق از جوانان روز به روز در تلاش است که بهترین و با کیفیت‌ترین فرش‌ها را تولید و عرضه کند.

 

در میان انواع فرش ماشینی، آنهایی که از جنس آکریلیک بافته شده اند، از طرفداران بیشتری در مقایسه با سایر الیاف برخوردار می باشند. به خصوص آن دسته از افرادی که به دنبال فرش با دوامی هستند که تا سال ها برایشان عمر کند، قطعا فرش های آکریلیک را خریداری می کنندچرا که فرش هایی از جنس آکریلیک استحکام بالایی در برابر عوامل مختلف داشته و اگر آنها را در پر رفت و آمدترین بخش خانه هم پهن کنید، شاهد فرسودگی و از بین رفتن آنها نخواهید بود.

 

ثابت ماندن رنگ های فرش یکی دیگر از مواردی است که برای خریداران از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. بدون شک همه افراد دوست دارند فرششان همیشه درخشان باقی بماند و ثبات رنگ های خود را از دست ندهد و در این راستا فرش آکریلیک یکی از بهترین ها است.

 

علاوه بر اینها فرش های بافته شده از الیاف آکریلیک مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و به این ترتیب اگر بر حسب اتفاق، اتو یا هر وسیله داغ دیگری بر روی فرشتان قرار گیرد، لازم نیست که نگران سوختگی و خراب شدن آن باشید.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , , ,

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.