1 - راهنمای خرید فرش, 3 - شانه و تراکم فرش

چرا تراکم فرش مهم است؟

فرش نقره ای در دکوراسیون

چرا تراکم فرش مهم است؟

چرا تراکم فرش مهم است؟ یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از افراد ساکن در شهر با آن روبرو هستند مساله ی تراکم است. تراکم فرش یا شانه فرش به تعداد ریشه ها و یا گره هایی گفته می شود که در هر متر مربع از عرض فرش قرار گرفته اند، وقتی گفته می شود فرشی با تراکم ۱۵۰۰ است به این معنی است که از ابتدا تا پایان فرشی (در این جا منظور ما یک فرش ماشینی در ابعاد یک متر می باشد)، باید تعداد ۱۵۰۰ گره یا همان ریشه بافته شده باشد.

 

شما می توانید ۱۰ سانتی متر از یک فرش ماشینی را به دلخواه انتخاب کنید و تعداد گره های آن را شمارش کنید و اگر محصول مورد نظر فرش ۱۰۰۰ شانه است بایستی در ۱۰ سانتی متر از آن ۱۰۰ عدد ریشه وجود داشته باشد.

 

لازم به ذکر است تعداد تراکم هایی که بیشتر از همه استفاده می شوند عبارت اند از ۸۰۰ ، ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و همچنین پرتراکم ترین آن ها می توان به ۲۵۵۰ ، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ اشاره داشت.

 

چرا تراکم فرش مهم است ؟

تاثیر تراکم فرش

بافت فرش و جذابیت زیبایی‌شنایی از ملاحظات مهم ‌عملکردی است که باید در نظر داشته باشید. بعد از انتخاب الگو، رنگ و شانه و تراکم فرش مناسب خانه خود، شما می‌خواهید که فرشتان تا حد ممکن نزدیک به طرح اصلی باشد که از آن برای طراحی فرش الگو برداری شده است.

 

تراکم فرش عامل اصلی در مقاومت فرش شما در مقابل ساییدگی‌های روزانه است.

 

تاثیر تراکم فرش

 

حفظ بافت: بافت فرش قابلیت بصری و لمسی الگو و ساختار محصول را رقم می‌زند. وقتی که روی فرش خود قدم می‌زنید، شکل فرش حفظ می‌شود و یا با گذشت زمان خراب می‌شود.

 

خوابیدن گره های فرش یا ساییدگی فرش زمانی اتفاق می‌افتد که فرش شما در معرض ترافیک سنگین (رفت و آمدهای زیاد) قرار گفته باشد و یا اینکه زیر پایه مبل، میز، صندلی یا هر وسیله دیگر قرار گرفته باشد و ضخامت خود را از دست داده باشد. انتخاب فرش با تراکم متناسب با ترافیک، باعث مقاومت فرش در برابر ساییدگی می‌شود و یکپارچگی ساختاری آستر فیبر هم حفظ می‌شود.

 

ویژگی های فرش با تراکم بالا

ویژگی های فرش با تراکم بالا

زیبایی ماندگار : ظاهر فرش به زیبایی محیط و طراحی منزل شما کمک می‌کند . فرش مناسب می‌تواند اولین احساس زیبایی را در بدو ورود به خانه، ایجاد کند و یک احساس نرم و لطیف را به هر اتاق اضافه کند.

 

وقتی که شانه و تراکم فرشی که شما انتخاب می‌کنید، منطقی باشد، جذابیت فرش بیشتر به چشم می‌آید. تطبیق تراکم فرش با سبکی که دوست دارید باعث می‌شود تا فضای داخل خانه شما لوکس‌تر به نظر برسد.

 

ویژگی های فرش با تراکم بالا

تراکم فرش در تعیین کیفیت و دوام فرش چقدر تاثیرگذار است؟

شانه و تراکم فرش به خودی خود چیزی بیشتر از وزن فرش به شما نمی‌گوید؛ همه چیز در پشت پرده پنهان است. اگر بتوانید هر فاکتوری که در هنگام ساخت فرش در نظر گرفته شده است مانند نوع فیبر، وزن، پیچیدگی نخ و تراکم را پیدا کنید، خواهید فهمید که فرش چگونه ساخته شده است و ماندگاری آن احتمالا چه مدت است.

 

اگر با در نظر گرفتن گارانتی ارائه شده برای فرش، همه این موارد را در نظر داشته باشید می‌توانید از کیفیت فرش و اینکه چند سال عملکرد خوب را ارائه می‌دهد، ایده‌هایی بدست آورید.

 

با در نظر گرفتن سایر فاکتورها، متوجه خواهید شد که فرشی که دارای تراکم بالاتر است به طور کلی دوام بیشتری دارد و در نتیجه شما می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از فرش استفاده کنید.

 

 

تراکم فرش

در آخر

در نتیجه هرچه شانه فرش بیشتر باشد فرش ماشینی ریز نقش تر می شود و شباهت زیادی به فرش دستباف دارد به همین دلیل به آن ها فرش دستباف گونه نیز می گویند .
پس شانه به ریز نقشی فرش مربوط می باشد و تراکم فرش همان طور که از اسمش مشخص است به فشردگی فرش مربوط می باشد و هرچه تراکم فرش بالا تر باشد فرش سفت تر و سنگین تر می شود.
اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید پیشنهاد ما به شما خرید فرش هایی با تراکم و شانه بالا است زیرا این فرش ها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارند.

 

تماس با ما

با به کارگیری این روش ها شما می توانید در حین خرید همانند یک کارشناس، تراکم یک فرش ماشینی را تشخیص دهید . جهت سفارش محصولات فرش تندیس خاطره کاشان با شماره زیر تماس بگیرید.

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.