2 - راهنمای شستشو و مراقبت

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟

فرش زمینه روشن جدید

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟ این وسیله ، در خانه های ما معمولاً تحت تأثیر رطوبت قرار می گیرد. صاحب خانه ها باید بدانند که محیط مرطوب برای فرش وحشتناک است.

این اثر مخرب دارد  و فوراً یا پس از مدتی تاثیرش را  می گذارد . وقتی باران می بارد ، آ ب و هوا و خاک آن منطقه برروی فرش تاثیر بسزایی می گذارد . همچنین باعث می شود فرش بوی بدی بدهد.

اگر فرش یک مدت طولانی در این شرایط بماند ، باکتری ها رشد کرده و فرش کپک میزند. و این اتفاق الیاف فرش را ضعیف می کنند.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟

تاثیر فرش در خانه

فرش ها معمولا یکی از ضروریات خانه های ما هستند. آنها ظاهر زیبایی به داخل  خانه می دهند. این به دلیل الگوها ، خواب دار بودن و رنگ فرش های مختلف است. آنها همچنین به خانه های ما سبک سوق می دهند. به طور قابل توجهی ، فرش ها به عنوان عایق عمل می کنند ، به ویژه هنگامی که کف سرد است. کف را عایق کرده و اتاق را تا حدی گرم می کند.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟فرش کاشان

رشد باکتری در فرش

محیط مرطوب رشد باکتری ها را دوچندان می کند . باکتری ها در محیط مرطوب به خوبی  رشد می کنند . برخی از آفات خطرناک نیز در محیط مرطوب زیستگاه پیدا می کنند. این آفات مانند کک هستند. برای تخم گذاری تخم کک ، آنها نیاز به رطوبت خاصی دارند. آنها به سرعت این شرایط را در فرش های خیس پیدا می کنند. کنه های گرد و غبار نیز آفاتی هستند که در مناطق مرطوب زندگی می کنند.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟فرش با کیفیت

۴ روش خشک کردن فرش

اگر نم گرفتگی یا رطوبت کم است می توانید از حوله های کاغذی یا اسفنج برای آبگیری استفاده کنید

• از جوش شیرین استفاده کنید.جوش شیرین را در محل مرطوب ریخته و نیم ساعت صبر کنید سپس آنرا جارو بکشید

• از یک پنکه برای خشک کردن محل نم شده استفاده کنید

• قسمت پشت فرش را نیز با استفاده از اسفنج، چند عدد دستمال یا گردش هوا خشک کنید.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟فرش زیبای کاشان

فرش های ارگانیک بیشتر در معرض آسیب هستند

ممکن است فرش های ارگانیک احساس راحتی و تجمل بیشتری داشته باشند ، اما نگهداری از آنها نیز دشوارتر است.مواد ساخته شده توسط بشر مانند نایلون و الفین در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند.پشم و سایر مواد آلی بسیار مستعد رشد کپک هستند ، بنابراین نگهداری و مراقبت بهتر لازم است.

فرش های پشمی به ویژه در اثر تجمع کپک ناشی از رطوبت آسیب می بینند.پشم یک ماده جاذب طبیعی است ، بنابراین آب می تواند به راحتی در الیاف فرش فرو رود.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟ فرش مدرن کاشان

رطوبت کف:

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟یکی از عواملی که باعث نم گرفتگی فرش از قسمت زیرین می شود، رطوبت کف است. در این حالت باید حتما فرش را از سطح زمین جمع کرده تا زیر آن هوا بخورد و فرش را به صورت پشت و رو پهن کنیم تا خشک شود. بهتر است کف منزل را با مصالحی مانند موزاییک، سرامیک یا پارکت بپوشانیم تا شاهد نم دادن کف زمین به دلایل مختلف نباشیم.

 

چرا رطوبت فرش را از بین می بره؟فرش بروز و شیک

نکته پایانی

هنگامی که فرش بر اثر ریختن آب یا مایعی خیس می شود، باید بلافاصله تا حد امکان مایع ریخته شده را از روی فرش جمع کنیم و به وسیله پارچه آبگیری کرده و در آخر به به کمک حرارت سشوار یا پنکه خشک کنیم. چون مرطوب ماندن فرش برای مدت طولانی باعث ایجاد بوی بد می شود.

 

ارتباط با ما

شما می توانید با مراجعه به سایت تندیس خاطره کااشن از متنوع ترین محصولات این شرکت دیدن نمایید . همچنین جهت سفارش و خرید و مشاوره رایگان خرید فرش با شماره زیر تماس بگیرید.

 

, , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.