1 - راهنمای خرید فرش

چگونه فرش مناسب دکوراسیون منزل انتخاب کنیم ؟

سیرتا پیاز فرش ماشینی کاشان

چگونه فرش مناسب دکوراسیون منزل انتخاب کنیم ؟

چگونه فرش مناسب دکوراسیون منزل انتخاب کنیم ؟ فرش ها بخصوص فرش های ماشینی به عنوان یک اثر هنری شناخته می شوند . فرش ها دارای نقش و رنگ های مختلفی می باشند  و هر کدام از این طرح ها باعث می شوند که خانه شما حال و هوا و سبک خاصی بگیرد . تعداد تنوع بالا در فرش های ماشینی باعث می شود که انتخاب آن ها سخت تر شود .

 

افراد برای انتخاب فرش مناسب به فروشگاه های فرش ماشینی مراجعه می کنند و متناسب با بودجه ی خود فرشی را انتخاب می کنند . نکته ی قابل توجه این است که هر فرشی هر چقدر با کیفیت و زیبا باشد مناسب برای هر مکانی نیست و برای انتخاب درست فرش باید اصول و قواعدی را در نظر داشته باشید . 

 

فرش ها را باید متناسب با دکوراسیون منازل انتخاب کرد و همچنین متناسب با کاربرد آن مکان ، در ادامه نکاتی که باید در هنگام انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون در نظر بگیرد را بیان می کنیم .پس تا اخر مقاله با ما همراه باشید تا بدانیدچگونه فرش مناسب  دکوراسیون منزل انتخاب کنیم ؟

 

فرش مناسب برای دکوراسیون

چه زمانی فرش انتخاب کنیم ؟

ابتدایی ترین نکته ای که باید در هنگام انتخاب فرش به آن دقت کنیم زمان خرید فرش ماشینی می باشد . اگر قصد دارید که جهیزیه خریداری نمایید و یا دکوراسیون خود را تغییر دهید بهتر است که ابتدا فرش منزلتان را انتخاب کنید .

 

ابتدا فرش دلخواه خود را متناسب با فضا و اتاق هایتان خریداری کنید و سپس سایر وسایل مورد نیازتان مانند پرده ، مبلمان و غیره را با آن هماهنگ کنید . این کار باعث می شود که طراحی دکوراسیون تان آسان تر انجام شود . حتی می توانید با توجه به طرح و رنگ فرشتان المان های دیگری را نیز به دکوراسیونتان اضافه نمایید .

 

انتخاب جنس فرش

فرش های ماشینی دارای جنس های متفاوتی می باشند که عبارتند از پلی استر ، پلی پروپیلن ، اکریلیک و یا ترکیبی از آن ها . هر کدام از این الیاف ها دارای مزایا و ویژگی های خاصی می باشند .

 

•    به لحاظ دوام و حفظ شکل ظاهری، الیاف آکریلیک بهترین الیاف در بین سایر الیاف ها می باشد .

 

•    از نطر تنوع رنگ فرش های پلی پروپیلن بیشترین تنوع رنگی را دارند زیرا رنگ پذیری بالا تری نسبت به سایر الیاف دارند .

 

•    فرش های که دارای الیاف ابریشم مصنوعی یا پلی استر هستند از تنوع طرح و رنگ بالایی برخور دارند و همچنین پرزدهی کمتری دارند
برای بافت فرش های دست بافت نیز از دو نوع الیاف استفاده می شود که عبارتند از الیاف پشمی و الیاف ابریشمی .

 

•    فرش های ابریشمی دارای بافت ریز و ظریف می باشد و به طبع دارای قیمیت بالاتری است .

 

•    فرش های پشمی نسبت به فرش های ابریشمی از ظرافت کمتری برخوردار می باشند . اما دارای زیباییی فرش های دست بافت هستند  . قیمت آن ها نیز از فرش های ابریشمی کمتر است .

 

انتخاب طرح وجنس فرش ها

انتخاب طرح و جنس فرش ها با توجه به بودجه ی افراد در نظر گرفته می شود . فرش های که دارای جنس و کیفیت بالاتری هستند به طبع قیمت بالا تری نیز دارند . و باید این موارد را در نظر داشته باشید که فرش ها در دکوراسیون منازل نقش اساسی دارند  پس بهتر است به جای خرید فرش ارزان و بی کیفیت که بعد مدتی حالت اولیه خود را از دست می دهد . از فرش های با کیفیت استفاده نمایید که دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند .

 

برای این که بتوانید بهترین جنس را برای فضایتان انتخاب کنید باید به  آن فضا دقت نمایید و متناسب با آن جنس فرش را انتخاب کنید . برای مثال برای فضا های که پر رفت و آمد هستند باید از فر ش های با دوام و یا فرش های که قابلیت پاخوردگی دارند استفاده کنید .

فرش های که دارای لطافت و ظرافت می باشند برای اتاق های خواب مناسب تر هستند زیرا رفت و آمد در اتاق خواب کمتر صورت می گیرد برای اتاق های نشیمین بهتر است از فر ش های که بادام و ضخیم هستند استفاده شود .

 

در زمان انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل خود حتما به قابلیت شستشوی آن توجه کنید . این مورد برای افرادی که دارای بچه و یا حیوان خانگی می باشند ، دارای اهیمت بیشتری خواهد بود .

فرش های که با الیاف اکریلیک بافته شده اند دارای قابلیت شستشوی بالای هستند و در برابر نور و گرما نیز مقاوم می باشند .

 

 

چگونه فرش مناسب دکوراسیون منزل انتخاب کنیم ؟

 

انتخاب طرح فرش برای دکوراسیون

امروزه فرش های ماشینی از تنوع طرح و رنگ بسیاری بالای برخور دارند . و به همین دلیل باید قبل از خرید فرش سبک دکوراسیون خود را مشخص کنید . تا بتوانید با توجه به سبک منزلتان انتخاب فرش آسان تری را داشته باشید .

 

  • برای دکوراسیون های معاصر و مدرن بهتراست که فرش های مدرن را انتخای نمایید . فرش های مدرن دارای طرح و رنگ های ساده و زیبا می باشند . 

 

  • برای دکوراسیون های کلاسیک و یا تلفیقی می توانید از فرش های سنتی استفاده نمایید . فرش های سنتی دارای نقش های شلوغ و ریز می باشند و باعث می شوند که فضا گرم تر و با نشاط تر به نظر برسد .

 

  • فرش های کلاسیک نسبت به فرش های مدرن دارای رنگ های بیشتری می باشند .

 

  • می توانید با یک طراحی هوشمندان دو سبک کلاسیک و مدرن را با یکدیگر نیز تلفیق کنید . برای مثال می توانید مبلمان و سایر وسایل مدرن را با فرش های کلاسیک تلفیق کنید . و حس و حال متفاوتی را ایجاد کنید .

 

  • در انتخاب فرش برای دکوراسیون ابعاد و اندازه اتاق ها نیز مهم می باشد . برای مثال فرش های که دارای طرح های ریز و شلوغ می باشند برای مکان های با ابعاد کوچک مناسب نمی باشند . زیرا باعث می شوند که آن فضا ها کوچکتر به نظر برسند بنابراین بهتر است برای فضا های کوچک از فرش های با رنگ روشن و طرح های ساده تر استفاده شود .

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.