1 - راهنمای خرید فرش

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟

خرید فرش 150شانه تراکم4500

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم ؟ تابه‌حال با صحنه ریخته شدن شکلات روی فرش مواجه شده‌اید؟ آیا می‌دانید چطور باید آن را پاک کنید تا آثارش از بین برود؟ اگر فرش‌های شما رنگ روشن باشد، لکه کاکائو جلوه بیشتری را پیدا می‌کند؛ اما نگران نباشید لکه کاکائو، شیرکاکائو و شکلات با محصولاتی که در خانه و در آشپزخانه دارید به‌راحتی پاک می‌شود. این محصولات می‌تواند طبیعی و یا شیمیایی باشد که با توجه به جنس الیاف فرش شما که مصنوعی یا طبیعی می‌تواند باشد، باید یک مورد را انتخاب کنید.

 

درهرصورت اگر لکه پاک نشد، بهتر است که سریعاً آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید یا به روش های مختلف آن را از روی فرش پاک کنید .

 

مراحل پاک کردن لکه کاکائو از روی فرش

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟محل موردنظر را برای پاک کردن لکه آماده کنید.

 

سرعت عمل داشته باشد. بلافاصله بعدازاینکه کاکائو بر روی فرش ریخت بهتر است سریعاً کاکائو را از روی فرش بردارید و پاک کنید. همانند بسیاری از لکه‌هایی که بر روی فرش ایجاد می‌شود هر چه زمان از ایجاد بر روی فرش بگذرد سخت‌تر پاک خواهد شد و کار شمارا نیز سخت‌تر می‌کند.

 

همچنین توصیه می کنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

 

مراحل پاک کردن لکه شکلات روی فرش

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟اضافات کاکائو را بردارید .

 

می‌توانید با استفاده از یک پارچه یا حوله سفید تمیز یا یک کاردک و چاقو اضافات کاکائوی ریخته شده بر روی فرش را جمع کنید. طوری جمع کنید که از پخش شدن آن جلوگیری کنید و لکه را بزرگ‌تر نکنید.

 

اگر کاکائو نرم است می‌توانید با استفاده از یک قالب یخ مکعبی و یا بسته یخ آن را سردکنید تا جامد شده و راحت‌تر جمع شود.

 

نوع بافت و جنس فرش را بررسی کنید.

 

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟پاک کردن لکه‌های فرش بر اساس جنس فرش می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از روشی اشتباه برای پاک کردن لکه‌ها می‌تواند آن را سخت‌تر و ماندگارتر کند یا اثری از خود را بر روی فرش باقی بگذارد.

 

اگر فرش شما از الیاف طبیعی یا مصنوعی است انواعی از شوینده‌ها هستند که برای هرکدام از آن‌ها متفاوت‌اند پس برای هر نوع از آن‌ها روش شوینده و روشی خاص وجود دارد.

 

اگر در مورد نوع فرش و نوع شست و شوی آن اطمینان ندارید، می‌توانید با متخصصان فرش و قالیشویی معتبر نزدیک به محل سکونت خود تماس بگیرید.

 

محلول را تست کنید

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟قبل از اینکه شروع به تمیز کردن، مقداری از شوینده را بر روی قسمت کوچکی که در رأس دید نباشد امتحان کنید. بعدازاینکه اطمینان حاصل کردید به فرش صدمه وارد نمی‌کند می‌توانید آن را برای تمیز کردن کل فرش استفاده کنید.. بهتر است برای حفاظت از فرش خود بعد از تمیز کردن آن را با آب سرد بشویید. خوب آب‌کشی کنید تا مواد شوینده درون بافت فرش باقی نماند. که خود آن باعث جذب بدتر گردوغبار، میکروب‌ها و حشرات ریز می‌شود.

 

یک جفت دستکش پلاستیکی دست کنید.

 

بهتر است پوست دست‌های خود را از مواد شوینده شیمیایی محافظت کنید.

 

تمیز کردن فرش ماشینی با شوینده

محلول شوینده را آماده کنید. یک قاشق چای‌خوری از ماده شوینده را با یک فنجان آب آشامیدنی در یک بطری با هم مخلوط‌ کنید.

محل لکه شده را به شوینده آغشته کنید.

 

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟با کمک یک پارچه و یا حوله سفید تمیز و آغشته شده به محلول شوینده، پارچه را به‌آرامی روی لکه فشار دهید. پارچه را هر ثانیه برداشته دوباره بر روی لکه فشار دهید. میزان فشار طوری نباشد که لکه درون بافت فرورود و به‌سختی پاک شود. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعدازآن لکه را پاک کنید، پارچه را دوباره به محلول آغشته کرده و دوباره روی لکه فشار دهید.

 

به یاد داشته باشید همان‌طور که در بالا گفته شد حتماً محلول شوینده موردنظر را امتحان کنید.

 

بعدازاینکه از پاک شدن لکه اطمینان حاصل کردید، حتماً فرش را خوب آب‌کشی کنید.

 

بعد زا آب‌کشی درست فرش و اطمینان از اینکه شوینده از درون بافت فرش پاک شد فرش را درون محیطی قرار دهید تا کاملاً خشک شود. هیچ‌گاه بر روی فرش خیس راه نروید. می‌توانید فرش را از روی دیوار و یا ارتفاعی بلند آویزان کنید تا با نور خورشید و هوای آزاد خشک شود. اگر هم هوا سرد بود و نتوانستید آن را در محیط بیرون آویزان کنید، فرش را درون اتاقی پهن کنید و تمام درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا با جریان‌های طبیعی فرش خشک شود و اگر بازهم شرایط مساعد نبود می‌توانید از فن و پنکه کمک بگیرید.

 

 

مراحل پاک کردن لکه کاکائو از روی فرش

چگونه لکه کاکائو را از فرش پاک کنیم؟سرعت عمل داشته باشد. بلافاصله بعدازاینکه کاکائو بر روی فرش ریخت بهتر است سریعاً کاکائو را از روی فرش بردارید و پاک کنید. همانند بسیاری از لکه‌هایی که بر روی فرش ایجاد می‌شود هر چه زمان از ایجاد بر روی فرش بگذرد سخت‌تر پاک خواهد شد و کار شمارا نیز سخت‌تر می‌کند.

پاک کردن لکه‌های فرش بر اساس جنس فرش می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از روشی اشتباه برای پاک کردن لکه‌ها می‌تواند آن را سخت‌تر و ماندگارتر کند یا اثری از خود را بر روی فرش باقی بگذارد.

اگر فرش شما از الیاف طبیعی یا مصنوعی است انواعی از شوینده‌ها هستند که برای هرکدام از آن‌ها متفاوت‌اند پس برای هر نوع از آن‌ها روش شوینده و روشی خاص وجود دارد.

اگر در مورد نوع فرش و نوع شست و شوی آن اطمینان ندارید، می‌توانید با متخصصان فرش و قالیشویی معتبر نزدیک به محل سکونت خود تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.