1 - راهنمای خرید فرش, 5 - دکوراسیون فرش

چیدمان فرش دکوراسیون منزل

فرش تندیس خاطره کویرکاشان

چیدمان فرش دکوراسیون منزل

چیدمان فرش دکوراسیون منزل ،فرش می‌تواند کف را به عنصر عمده فضا تبدیل کند. همچنین طرح‌های جهت‌دار فرش می‌توانند به اندازه ظاهری کف از راه کوچک یا بزرگ‌تر جلوه دادن یکی از ابعاد آن تاثیر بگذارند.

فرش‌ها تکه‌های مجزایی از پوشش کف هستند که اغلب با حاشیه‌های زیبا و اندازه استاندارد بافته شده و برای پوشاندن تمام کف اتاق به کار نمی‌روند. پس از اینکه فضایی تعریف شد و فرش مصالح کف انجام شد نوبت به آن می‌رسد که نسبت به چیدمان لوازم و اثاثیه مرتبط با دکوراسیون داخلی خانه اقدام کنیم.

چیدمان فرش دکوراسیون منزل

مکان مناسب پهن کردن فرش

چیدمان فرش دکوراسیون منزل ، خیلی از ما به خاطر ندانستن اصول چیدمان فرش و نحوه پهن کردن بر این باوریم که همیشه باید کل فضای خانه خود را از فرش پر کنیم، در حالی که این موضوع کاملاً اشتباه است و اینکه شما در کجا و کدام قسمت منزل خود نیاز است که از فرش استفاده کنید، به خودی خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

در ادامه بیشتر به این موضوع پی خواهید برد که گاهی نیاز است شما قسمتی از منزل را کامل فرش کنید، گاهی فقط قسمتی و در بعضی از مکان ها اصلاً نیازی به استفاده از فرش ندارید تا بتوانید زیبایی و جذابیت را به خانه خود ببخشید.

 

قبل از آنکه بخواهیم نکات بعدی را برای شما بیان کنیم لازم است که شما تفکرات و ذهنیت های قدیمی خود را از نحوه پهن کردن فرش کنار گذاشته و با توجه به اصول پیش بروید، البته به این نکته نیز دقت کنید که ما تمام این موارد را برای زیباتر شدن دکوراسیون شما بیان می کنیم و این موضوع متناسب با سلایق افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

 

چیدمان فرش

نباید کل فضای آپارتمان را با فرش پر کرد

یک دیدگاه سنتی و اشتباهی که در بسیاری از منازل ایرانی مشاهده می شود این است که تصور می شود باید کل متراژ آپارتمان با فرش و موکت پر شود!!

 

از لحاظ اصول چیدمان فرش مدرن این دیدگاه کاملاً اشتباه می باشد و اگر قرار بود این دیدگاه درست باشد پس چرا این همه هزینه های بالا در ساخت آپارتمان های جدید برای طراحی و استفاده از کف پوش های مدرن و رنگارنگ انجام می شود؟!!

 

پس یادمان باشد در متراژ کلی آپارتمان عدم استفاده از فرش در بعضی از نقاط نه تنها بد نیست، بلکه باعث افزایش زیبایی دکوراسیون منزل خواهد شد.

 

مکان مناسب پهن کردن فرش

 

فقط تعدادی از پایه ها روی فرش باشد

بهتر است قبل از اینکه قانون بالا را در خانه رعایت کنید یک راست سراغ همین قانون بیایید. این قانون همیشه جوابگو نیست اما برحسب مدل مبل ها داستان فرق می کند برای اینکه بعضی مواقع بهتر است هر چهار پایه صندلی ها و راحتی ها روی فرش باشد و گاهی فقط باید پایه های جلویی کاناپه روی فرش بوده و پایه های عقبی آن روی زمین قرار بگیرد.

 

این قانون بیشتر زمانی به درد می خورد که مبل های شما یک دست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح متفاوت از بقیه دارند. با این کار می توانید فضای اتاق را به دلخواه خودتان بزرگ و کوچک کنید. در واقع این قانون بیشتر به درد خانه هایی می خورد که فضای کافی برای هر تغییری را دارند.

 

انتخاب فرش مناسب دکوراسیون

 

در انتخاب کف پوش مناسب دقت لازم را به خرج دهید:

چیدمان فرش دکوراسیون منزل ،همان طور که در مورد اول هم گفتم به دلیل اینکه امروزه سبک و سیاق فرش کردن خانه ها از زمین تا آسمان دچار تغییر و تحول شده است و افراد دیگر مثل قدیم خانه هایشان را به طورکامل فرش نمی کنند. استفاده از یک کف پوش مناسب و تاثیر آن بر دکوراسیون فرش منزل شما بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

شاید قدیم زیاد مهم نبود که کف خانه ها از چه کف پوشی است . اما الان نه تنها استفاده از کف پوش مناسب در کف خانه  اهمیت ویژه ای دارد ،‌ بلکه انتخاب کف پوش با طرح و رنگی مناسب نیز  اهمیت زیادی پیدا کرده است. و اولین چیزی که در بدو ورود به خانه مشاهده میشود کف خانه است.

 

 

فرش کاشان

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.