1 - راهنمای خرید فرش

همه چیز درمورد فرش های نانو

فرش نقره ای در دکوراسیون

همه چیز درمورد فرش های نانو

همه چیز درمورد فرش های نانو ،همان طور که می دانید فرش ها مکان مناسبی برای تجمع انواع میکروب ها ، گرد و غبار و یا ریختن فلس های پوست انسان روی آن است. همه این موارد می توانند محیطی پر از آلودگی ایجاد کنند که در دراز مدت برای پوست بدن مضر می باشد.

 

علاوه بر آن کسانی که حساسیت بالایی دارند، افراد با مشکلات تنفسی و کودکان بیشتر در معرض خطر و بیماری هستند. اما با کمک فناوری نانو به کار رفته در بافت فرش های ماشینی می توان این آلودگی ها را کاهش داد. در این نوشتار قصد داریم بگوییم فرش نانو چیست و با ویژگی های آن آشنا شویم.

 

فرش نانو

فهرست مطالب

  • همه چیز درمورد فرش های نانو

 

  • فرش چه خصوصیاتی دارد؟

 

  • ویژگی های فرش نانو

 

 

  •  توصیه به خریداران فرش نانو

 

همه چیز درمورد فرش های نانو

فرش نانو چه خصوصیاتی دارد؟

نانو، نامی آشناست که انقلابی در دنیا به پا کرده است. فرش نانو نیز دارای خصوصیاتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید؛ اما بهتر است ابتدا بدانید که فرش نانو چیست؟

 

در بافت فرش، از نخ‌های مختلفی استفاده می‌شود که باعث تنوع کیفیتی آن‌ها شده است. نخ‌های نانویی نیز یکی از این نخ‌هاست. نخ‌هایی که در تار و پود فرش نانو به کار رفته است، نخ نانو است. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده است تا این فرش طرفداران زیادی داشته باشد؟

 

 

مزیت فرش نانو

مزیت فرش نانو

نانو اثری ضد باکتری و ضد میکروب دارد. به همین علت فرش تمیز ‌می‌ماند و به نوعی خاصیت خود تمیز شوندگی دارد.

 

ذراتی که در بافت و بستر الیاف این فرش قرار دارند، حس طبیعی فرش را ثابت نگه ‌می‌دارند و همیشه فرشی لطیف و با همان کیفیت اولیه خواهید داشت.

 

از طرفی مواد ضد اشعه و آنتی استاتیک به فرش ماشینی نانو اضافه شده است که دوام آن را بیشتر می‌کند و رنگ آن به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

 

 

فرش چه خصوصیاتی دارد؟

 

ویژگی های فرش نانو

ویژگی های فرش های نانو :

۱-فرش خود تمیز شونده : این نوع فرش دارای خاصیت خود تمیز کننده است. به این صورت که آن را در معرض آفتاب قرار داده تا لکه ایجاد شده از روی فرش را برطرف نماید.

 

۲-خاصیت دفع مایعات: فرش نانو به دلیل خاصیت دفع مایعات، ضد لکه به حساب می آید.

 

۳-فرش های نانو ضد بو : یکی از ویژگی های فرش های نانو،ضد بو بودن این نوع الیاف می باشد.

 

این نوع فرش را  به دلیل خاصیت ضد بوی آن می شود در مکان های پر رفت و آمد زیاد، اماکن عمومی همچون مساجد، هیت ها و مجتمع های فرهنگی استفاده می کنند.

 

 

ویژگی های فرش نانو

 

ویژگی فرش های آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو

نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری می باشد که بحث‌های گسترده ای را پوشش می دهد. این رشته کمک گسترده‌ای به بشر کرده است.

 

استفاده از ذرات نانو در همه علوم کاربرد داشته و حتی محققان، در تولید الیاف فرش از آن بی نصیب نمانده اند. امروزه فرش‌های جدیدی به بازار عرضه شده است که مواد نانو به کار برده در الیاف آن، باعث برتری نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی شده است.

 

هوای داخل خانه‌ها معمولا در حال گردش است و گرد و غباری که از چشم‌های ما پنهان می‌ماند، درون خانه در جریان است. فرش‌ها، به دلیل ریختن فلس‌های پوست انسان، حیوانات، قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد و در زیر پا پهن شدن، منبع آلودگی و میکروب هستند.

 

 

ادامه مطلب

فرش های دست بافت که با مواد طبیعی رنگ می‌شوند و از نخ پشم و ابریشم بافته می‌شوند، آلرژی و میکروب کمتری نسبت به فرش های ماشینی دارند اما در فرش های ماشینی از ترکیباتی استفاده می‌شود که از جدا شدن نخ‌ها از ساختار فرش، جلوگیری به عمل می‌آید، این کار باعث رشد باکتری و آلودگی می‌شود.

 

همچنین در این فرش‌ها از نخ و الیاف‌های مصنوعی مانند پلی استر و اکریلیک استفاده می‌شود، که این الیاف برای کودکان و افراد مستعد آلرژی، خطرناک می باشد.

 

فرش های نانو کاشان

 

نتیجه گیری

برای پاک شدن سریع تر لکه های ایجاد شده بر روی فرش نانو بهتر است که ابتدا عامل ایجاد لکه را پاک کنید و بعد آن را در مقابل اشعه UV نور فرابنفش که همان نور خورشید و یا نور های معمولی در منزلتان می باشد قرار دهید تا مابقی لکه که در زمان پاک کردن عامل لکه از بین نرفته است ، به صورت کامل پاک شود .

نانویی که برای تولید فرش و پتو مورد استفاده قرار می گیرد به صورت کامل از بنیان معدنی و طبیعی هستند و به همین خاطر است که در طبیعت به صورت کامل قابل بازیافت است .

تماس با ما

شما میتوانید با مرجعه به سایت شرکت تندیس خاطره کاشان از متنوع ترین محصولات این شرکت دیدن فرمایید .شرکت فرش تندیس خاطره کاشان محصولات خود را با بهترین کیفیت نخ و پشم می بافد تا مشتریان اطمینان کامل را از اجناس این شرکت داشته باشند .

فرش

, , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.