1 - راهنمای خرید فرش, 6 - فرش, مقالات

کیفیت فرش ماشینی

فرش ماشینی ارزان

کیفیت فرش ماشینی

کیفیت فرش ماشینی ، یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید فرش به آن دقت کرد، آشنایی با انواع الیاف به کار رفته در فرش‌های ماشینی موجود در بازار است.

 

البته ما در اینجا قصد نداریم به صورت تخصصی به معرفی آن بپردازیم، بلکه به مرور آنها به صورت کلی و بازاری بسنده خواهیم کرد، اما اگر نیازمند به مطالعه جزئی تر آن هستید می توانید مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

 

  • مواد اولیه فرش ماشینی و روش تولید آنها
  • اکریلیک و استفاده از آن در صنعت فرش ماشینی
  • نخ پلی استر و استفاده از آن در فرش ماشینی
  • الیاف پلی پروپلین و استفاده از آن در فرش ماشینی

 

فرش‌های ماشینی را می‌توان از لحاظ جنس مواد اولیه ای که در نخ خاب آن استفاده می شود در چهار دسته عمده طبقه بندی کرد که عبارتند از فرش‌های ماشینی پشمی، فرش‌های ماشینی آکریلیک، فرش‌های ماشینی پلی استر و فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن.

 

کیفیت فرش ماشینی

 

کیفیت مواد اولیه فرش خوب ماشینی

کیفیت مواد اولیه در افزایش ماندگاری فرش تاثیر بسزایی دارد. از آنجا که نخ خاب فرش بیشتر از ۷۰ درصد حجم آن را تشکیل میدهد، پس مهم ترین قسمتی که در کیفیت فرش تاثیر گذار خواهد بود، الیاف نخ خاب فرش ماشینی است.

 

باید دقت داشته باشید که بهترین الیاف برای نخ خاب فرش در حال حاضر الیاف اکریلیک هیت ست یا اکریلیک ترک است. البته در فرش های مدرن، بیشتر از الیاف پلی استر استفاده می شود.

 

 

 

 

 کیفیت بافت فرش خوب

کیفیت بافت، قطعا به دستگاه بافنده و مراحل بعد از آن یعنی آهار و تکمیل بستگی دارد. قطعا از ویژگی های یک فرش خوب ماشینی این است که دارای تکرار نقشه، پارگی، عدم کامل بودن برخی از نقش و نگارها نباشد و همچنین ریشه های فرش مشکلی نداشته باشند. همچنین در پشت فرش نباید آثاری از پارگی، نخ کش شدن و یا سفید بودن دیده شود.

 

 

 

 

تراکم فرش خوب

تراکم به تراکم طولی فرش گفته می شود مثلا در فرش ۱۰۰۰ شانه ۳۰۰۰ تراکم در یک متر طولی باید تعداد ۳۰۰۰ گره وجود داشته باشد .

تراکم فرش باعث استحکام و ماندگاری آن می شود زیرا به فشردگی الیاف در بافت مربوط می شود .

تراکم بالا در کیفیت فرش اثر دارد یعنی هر چه فرش تراکم بالاتری داشته باشد.

جزو امتیازات مثبت فرش محسوب می گردد اما الزاما فرشی که تراکم بالایی دارد فرش خوب محسوب نمی گردد .

همینطور شاید کسی فرش خوب را فرشی بداند که ضخامت و خاب بلندی داشته باشد.

اما تراکم بالا با ضخامت فرش رابطه معکوس دارد یعنی هر چه تراکم فرش بالاتر می رود از ضخامت آن کم می شود.

و ارتفاع نخ خاب آن را کم می کنند که گل ها و نقش و طرح فرش مشخص باشد .

تراکم در مقدار مصرف الیاف تاثیر مستقیم دارد زیرا وزن یک فرش نتیجه مصرف الیاف و در نتیجه تراکم آن است .

از محصولات دارای تراکم بالا می توان به فرش های ۱۲۰۰ شانه ماشینی و ۱۰۰۰ شانه اشاره داشت.

 

 

نکته طلایی برای خرید فرش ماشینی

یک نکته مهم در رابطه با خرید فرش ماشینی آن است که فرش تک‌رنگ تیره به‌طور مثال به رنگ آبی نفتی، قهوه‌ای مایل به شکلاتی و غیره به‌راحتی لکه‌های روشن یا دوده را در خود نشان می‌دهد.

 

فرشی که رنگ بسیار روشن دارد به‌طور مثال سفید یا کرم‌رنگ است جای پا و گرد‌ و‌ غبار را به‌راحتی نمایان می‌کند. هنگامی که قصد خرید فرش ماشینی برای محوطه بیرون منزل خود را داریم بهتر است به فضای بیرون خانه و میزان آلودگی‌ها توجه داشته باشیم.

 

به دلیل آنکه فرشی که در فضای جلوی در خانه از آن استفاده می‌کنیم کثیف و آلوده نشان داده نشود. همچنین می‌بایست محیط داخل خانه را نیز بررسی کنیم تا مشخص شود که بیشتر چه نوع آلودگی در آن ایجاد می‌شود. سپس با توجه به دانسته‌های خود اقدام به خرید فرش ماشینی برای منزل خود نماییم.

 

خرید فرش ماشینی کاشان

خرید فرش ماشینی خوب

برای خرید فرش ماشینی خوب اساسا باید به دنبال بهترین مکان برای خرید فرش ماشینی بود . مکانی که علاوه بر تنوع محصولی که دارد ،  پاسخ گوی نیاز مشتریان نیز باشد .

 

امروزه با راه اندازی فروشگاه های آنلاین این امکان برای مشتریان عزیز فراهم آمده است که بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی و با حذف واسطه ها ، محصولات را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایند . که نتیجه آن انتخاب بهترین فرش ماشینی می باشد .

 

پس شما عزیزان را به سایت مربوطه ارجاع می دهیم تا بتوانید بدون نگرانی از فاصله مکانی ، افزایش قیمت فرش به دلیل وجود واسطه ها ، کمبود زمان و … بهترین انتخاب را داشته باشید .

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.