1 - راهنمای خرید فرش

یک فرش خوب چه فرشیه

فرش جدید سال 1401

یک فرش خوب چه فرشیه

یک فرش خوب چه فرشیه ؛ یکی از سوالاتی که مشتریان هنگام خرید فرش با آن مواجه می شوند همه ی ما می دانیم که فرش خوبو با کیفیت جز کالای تقریبا گران قیمیت است, و از این رو تمام کسانی که اقدام به خرید فرش می کنند سعی می کنند یک فرشی را انتخاب کنند که از لحاظ کیفیت , کیفیت قابل قبولی داشته باشه که اگر قصد داشتند چندین سال از آن فرش استفاده کنند فرششان آسیب نبیند ومثل روز اول سالم بماند.

در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که یک فرش خوب چه فرشیه  ؛و اشاره می کنیم که در هنگام خرید فرش مثل یک کارشناس خبره فرش عمل کنید و انتخابی خوب داشته باشید پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

یک فرش خوب چه فرشیه

فرش خوب 

خوب بودن فرش ماشینی را در چند جهت می شود برسی کرد و معیارهای خوب بودن فرش با توجه به نوع استفاده از فرش ماشینی ، ظرافت فرش و همچنین بودجه درنظر گرفته شده برای خرید فرش متفاوت است .

  1. فرش خوب باید تا بیش از ۲۰ سال برای شما ماندگار باشد یعنی نه سفت بشه ، نه پرزو مو بگیره ، نه تغییر رنگ بده و نه شکل ظاهریشو از دست بده .
  2. یه فرش خوب باید حداقل پرز دهی رو داشته باشه و ضد پرز و حساسیت باشه
  3. یه فرش خوب نباید در شستشو کوتاه بشه و سایز اصلی خودشو از دست بده
  4. یه فرش خوب باید مقاوت بالای در برابر حرارت نشون بده 

 

فرش خوب

یک فرش خوب چه فرشیه

فرش خوب ارزان قیمت

فرشی که قیمت مناسبی داشته باشد و کیفیت خوبی داشته باشد را باید در فرش هایی با تراکم پایین تر و شانه پایین تر جستجو کرد. الیاف مصرف شده در این گونه فرش ها از نوع مرغوب اکریلیک و دلیل ارزان بودن آنها تعداد گره های کمتر آنهاست . این امکان وجود ندارد که فرشی تراکم بالا داشته باشد و همچنان قیمت آن مناسب باشد .

فرش خوب با قیمت مناسب 

فرش های ۷۰۰ شانه بیش از ۱۵ سال در صنعت فرش ماشینی کشور قدمت دارد و به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی ماشین آلات تولید فرش از بافتهای  نوع CRX ،شونهر و در حال حاضر HCP که برترین و متراکم ترین فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ را به بازار فرش ماشینی روانه می کند .

فرش های بافت HCP  در دو گونه مختلف از نطر تعداد رنگ بین ۸ رنگ و ۱۰ رنگ متغیر است اما کیفیت الیاف مصرفی می تواند ده ها گونه مختلف داشته باشد .

اگر به دنبال فرش با کیفیتی هستید که دوام و ماندگاری و همچنین ظرافت خوبی باشد از بین انواع فوق فرش های HCP را انتهاب کنبد اما در نظر داشته باشید که این فرش با الیاف اکریلیک بافه شده باشد . و چه بهتر که نخ مصرفی اکریلیک نیز از نوع هیت ست شده باشد.

فرش خوب چه فرشی است

یک فرش خوب چه فرشیه

نکات حائز اهمیت خرید فرش ماشینی

  1. از خرید فرش های بدون شناسنامه خودداری کنید. وجود شناسنامه خیال خریدار را از بابت معتبر بودن تولید کننده راحت می کند. اکثر کارخانه ها این شناسنامه را پشت فرش نصب می نمایند.
  2. برای خرید فرش ماشینی با ویژگی های خوب به فروشگاه های شناخته شده و معتبر مراجعه کنید.
  3. اگر از فرش استفاده ندارید، آن را در حالت لوله شده حفظ کنید نه در حالت پهن شده چرا که با این کار فرش دست نخورده و نو باقی خواهد ماند.
  4. برای اتاق کودکان استفاده از فرش های با طرح های مدرن و فانتزی جذاب تر خواهد بود.

 

, , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.