1 - راهنمای خرید فرش

معایب فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش گل برجسته

معایب فرش ۱۲۰۰ شانه

معایب فرش ۱۲۰۰ شانه  ، شهر کاشان در صنعت فرش ماشینی دارای سابقه ای نزدیک به نیم قرن می باشد اولین فرش های ماشینی در ایران در شهر کاشان طراحی و تولید شد .این شهر دارای بهترین هنرمندان می باشد و طراحان در شهر کاشان زیباترین طرح ها را طراحی می کنند.

 

فرش های ماشینی ۱۲۰۰ شانه با داشتن طرح و نقشی سنتی در تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود . منظور از فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ آن است که در هر متر مربع از عرض فرش ۱۲۰۰ گره یا ریشه و در هر متر مربع از طول فرش ۳۶۰۰ گره بافته شده است .

 

فرش ۱۲۰۰ تا به امروز بالاترین تراکم و شانه فرش را دارا می باشد و فرش هایی که از تراکم و شانه بالایی برخوردارند به دلیل فشردگی ریشه ها ، فرش توپر و متراکم می شود .

 

پرفروش رنگ فرش

قیمت فرش ۱۲۰۰شانه

قیمت فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه در مقایسه با فرش‌های ۷۰۰ شانه و فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه برجسته نسبتاً بالاتر است. این اختلاف قیمت به‌خاطر نمره نخ ریزتر و گران‌تر فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، دستگاه‌های بافندگی جدیدتر و تکنولوژی بالای بافت آن است که سبب گران شدن فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه می‌شود.

فرش‌های ۱۲۰۰ شانه از معروف‌ترین فرش‌های ماشینی است که باتوجه‌به ظرافت و لطافتی که دارد، بسیار موردتوجه خریداران است. فرش هزار و دویست شانه در بین فرش‌های ماشینی به سبب داشتن نمره نخ بالا و ظریف بودن نخ‌های به‌کاررفته در آن، بیشتر شبیه به فرش‌های دستباف است.

 

با توجه به رابطه مستقیم قیمت فرش ماشینی با شانه و تراکم ، قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه از دیگر فرش ها بیشتر است.

 

اهمیت تراکم درفرش

ضخامت فرش ۱۲۰۰شانه

همانطور که گفته شد فرش های ۱۲۰۰شانه به دلیل دارای بودن تراکم و شانه بالا ، زمینه ای توپر و متراکم دارند . به همین سبب در بافت این فرش ارتفاع نخ خاب باید کوتاه باشد تا نقش و نگار فرش بهتر دیده شود .

 

ارتفاع نخ خاب فرش ۱۲۰۰ شانه  که در مقایسه با فرش ۷۰۰ شانه کمتراست. استاندارد نخ خاب فرش ماشینی بین ۸ تا ۱۰ میلی متر است که هرچه از این مقدار بالاتر یا کمتر باشد ، فرش تولید شده از کیفیت چندان خوبی برخوردار نخواهد بود . بدیهی است که فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه با داشتن نخ خابی بلند تر از نرمی و لطافت بالاتری نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه برخوردارند .

 

همچنین ارتفاع نخ خاب استاندارد در فرش ماشینی سبب می شود فرش تولید شده دارای مقاومت بیشتری در برابر پاخور پذیری ، فشار ، سایش و … داشته باشد که همین ویژگی باعث بالارفتن طول عمر فرش خواهد شد . در نتیجه فرش های ۱۲۰۰ شانه انتخابی مناسب برای مکان های پر رفت و آمد نیست و بهترین گزینه در خرید فرش ماشینی ، فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه است.

 

جهیزیه عروس

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۲۰۰ شانه

 فرش‌های ماشینی در حال حاضر بر اساس تعداد شانه‌هایی که دارند تقسیم‌بندی می‌شود که در این میان می‌توانیم به فرش‌های ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه اشاره داشته باشیم.

 

در بین این فرش‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد که ملموس است و هر کدام از آنها با ویژگی‌های خاص خود شناخته می‌شوند.

 

از جمله مهمترین تفاوت‌های این فرش‌ها در شانه  ، تراکم  ، ضخامت فرش ، مواد اولیه استفاده شده در بافت آنها ، لطافت و زیبایی ، ارتفاع خاب و همچنین تعداد گره‌ها می‌باشد. قیمت نیز یکی از عواملی است که موجب ایجاد تفاوت در بین فرش‌ها با شانه‌های مختلف می‌شود.

 

ویژگی های فرش ۱۲۰۰شانه

 

۱-فرش های ۱۲۰۰ شانه با ۱۰ رنگ واقعی بافته می شود که با میکس کردن این رنگ ها با هم به تعداد بالاتری از رنگ در این نمونه از فرش ماشینی می توان دست یافت.

 

۲-دستگاه بافنده فرش ۱۲۰۰ شانه، hcpx2 می باشد که سیستم بافت تمام کامپیوتری با امکان پردازش و برنامه ریزی برای ۳۶۰۰ سر نخ به صورت مجزا در این دستگاه پیشرفته وجود دارد.

 

۳-فرش های ۱۲۰۰ شانه با تار و پود پنبه بافته می شود که از الیاف بافت طبیعی بوده و سبب نرمی و لطافت خاب فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه می گردد.

 

۴-استفاده از نخ پنبه در فرش ۱۲۰۰ شانه باعث شده است که این قالی ماشینی در برابر تا خوردگی و شکستگی مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین نرمی فرش با تار و پود پنبه زیاد می باشد. طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه شباهت بالایی به فرش دستباف دارند.فرش های ۱۲۰۰ شانه را فرش دستبافگونه نیز می نامند.

 

۵-ارتفاع نخ خاب در فرش ۱۲۰۰ شانه ۷ میلی متر می باشد که می توان این مشخصه از فرش را بسیار مناسب مکان های کم تردد مانند فرش مناسب پذیرایی دانست که افراد در این مکان عموما از مبلمان استفاده نموده و پاخور راحت فرش پذیرایی برایشان ملاک نبوده و تنها ظرافت و زیبایی فرش برایشان اهمین دارد.


۶-فرش ۱۲۰۰ شانه اکرولیک مقامت بالایی در برابر نور و حرارت و فشارهای ناشی از اشیا سنگین دارد. مشخصات اعلام شده از قبیل: تراکم و شانه پشت فرش کاملا با بافت گره ها در داخل فرش حکاکی شده است.

 

۷-فرش های ۱۲۰۰ شانه با دو مدل فرش گل برجسته ۱۲۰۰ شانه و ساده تولید و روانه بازار می شوند که در تولید فرش ۱۲۰۰ شانه برجسته، در کنار الیاف بافت اکریلیک، از الیاف هایبالک نیز استفاده می گردد، بدین جهت که این الیاف برخلاف اکریلیک از انعطاف پذیری بالایی در برابر حرارت برخوردار بوده و قسمت های بافته شده هایبالک محصول تحت حرارت نهایی در مرحله آهار و پرداخت، به شکل فرو رفته در آمده و سبب برجستگی قسمت های اکریلیک می گردد.

 

علت پرز دادن فرش ماشینی

نتیجه گیری

شرکت فرش تندیس خاطره کاشان یکی از شرکت های قدیمی وشناخنه شده در تولیئ فرش می باشد که شما به راحتی می توانید بصورت حضوری وغیر حضوری از شرکت خرید انجام دهید وبا ورود به سایت شرکت و وارد شدن به قسمت محصولات شرکت خرید خودرا انجام دهید.

 

فرش

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.