مقالات

بهترین و بدترین شانه در فرش ماشینی

فرش ماشینی ارزان

بهترین و بدترین شانه در فرش ماشینی

بهترین و بدترین شانه در فرش ماشینی، اگر زیبایی و ظرافت فرش ماشینی دکوراسیون منزل در اولویت اول شما قرار دارد پس بهتر است فرش های باتراکم و شانه بالا بخرید زیرا هرچه این دو فاکتور عدد بیشتری داشته باشند قالی ریزتر می شود که شباهت به فرش دستباف دارد ولی اگر روی فرش می نشینید و ضخامت و نرمی آن اهمیت دارد پس بهتر است فرشی با تراکم پایین تر را انتخاب کنید .

بهترین و بدترین شانه در فرش ماشینی

انواع شانه و تراکم : 

بهترین و بدترین شانه در فرش ماشینی ،اولین فرش های تولید شده در کشور ایران ۳۵۰ شانه بودند .

ولی امروزه فرش های ۳۵۰ و ۴۰۰ شانه دیگه در کشور ما تولید نمی شود ، ولی از ۴۴۰ شانه به بعد هنوزکه هنوز است در دست تولید بازار می باشد .

۴۴۰ , ۵۰۰ , ۵۲۰ , ۷۰۰ , ۱۰۰۰ , ۱۲۰۰ , ۱۲۵۰ , ۱۵۰۰ به ترتیب شانه و تراکم های مختلفی هستند که در بازار ایران موجود هستند و در طول این سال ها بافته و رونمایی شده اند .

 با افزایش شانه و تراکم ها به هیچ عنوان قرار نیست کیفیت فرش افزایش پیدا کند و نقش شانه و تراکم در فرش ماشینی چیزی دیگری است که در ادامه مطلب برای شما  توضیح داده ایم :

۱ : شانه و تراکم هرچی بیشتر میشود فرش ما نازک تر  و به دستباف نزدیک تر می شود .

۲ : با افزایش شانه و تراکم فرش سنگین تر می شود.

۳ : قیمت فرش ها با افزایش شانه و تراکم بیشتر می شود.

در حال حاضر اکثر فرش های ماشینی کلاسیک با الیاف اکریلیک تولید می شوند و در این بین بعضی از کارخانه ها با الیاف پلی استر و بی سی اف نیز تولید می شوند که البته فرش های پلی استر و بی سی اف در شانه تراکم های پایین تر تولید می شوند .

شانه و تراکم های مختلف در زیبایی فرش تاثیر دارد و میتواند احساس  متفاوتی را به وجود بیاورد اما در این میان هستن افرادی که برای انتخاب و خرید فرش به شانه و تراکم اهمیت زیادی میدهند ، البته باید فرشی انتخاب کنیم که شانه و تراکم مطلوبی داشته باشد تا بتواند دوام و کیفیت را برای ما تضمین کند ، مثلا ممکن است برای بعضی ها خرید فرش ۷۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۰۰۰ شانه اولویت بیشتری داشته باشد چرا که راحتی زیادتری برای نشستن دارد و این موضوع هم  بدلیل ضخامت بیشتر آن نسبت به باقی فرش هاست.

 

تشخیص شانه و تراکم فرش ماشینی

تعداد گره‌های طولی و عرضی را بشمارید

یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین قیمت و انتخاب بهترین فرش ماشینی تراکم آن است. منظور از تراکم تعداد گره‌های بافته شده یک فرش است. حالا ما دو نوع تراکم داریم:

تراکم عرضی (یا شانه فرش)

تراکم عرضی یک فرش با شمارش تعداد گره‌ها در عرض آن بدست می‌آید.

مثلاً وقتی می‌گوییم فرشی ۱۰۰۰ شانه است یعنی باید در طول هر متر از آن فرش هزار گره وجود داشته باشد. ( یا در مقیاس کوچکتر در هر ۱۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ گره)

برای خرید بهترین فرش ماشینی باید فرشی را انتخاب کنید که شانۀ بالاتری داشته باشد زیرا در این نوع فرش‌ها نقوش ریزتر به نظر رسیده و حالت دستباف‌گونه‌‌تر دارند.

 

تعداد گره های طولی عرضی فرش

تراکم طولی

هر چه یک فرش تراکم طولی بیشتری داشته باشد، بافت آن فشرده‌تر می‌شود به همین دلیل استحکام و ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند. یک فرش ماشینی استاندارد حداقل باید دارای ۷۰۰ شانه و تراکم ۲۵۵۰ باشد. طبیعتاً هر چه این مقدار افزایش پیدا کند کیفیت و قیمت هم بالاتر می‌رود ولی اگر به دنبال خرید بهترین فرش ماشینی هستید باید به سراغ انواع ۱۲۰۰ و حتی ۱۵۰۰ شانه با تراکم بالای ۳۶۰۰ گره بروید.برای ثبت سفارش و خرید با شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

فرش کاشان

, , , , , , , , , , , , , , ,

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.